کد خبر: ۲۱۹۱۸۷
۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

حمله به یمن پیامی غیر مستقیم به ایران بود/ پیش بینی نفت ۱۱۰ دلاری!
وزیر خارجه انگلیس:

حمله به یمن پیامی غیر مستقیم به ایران بود/ پیش بینی نفت ۱۱۰ دلاری!

انگلیس حمله به یمن را پیام غیر مستقیم به ایران اعلام کرد و قیمت نفت در یک روز بین ۳ تا ۴ درصد افزایش یافت و برخی هم پیش بینی افزایش تا ۱۱۰ دلاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در واکنش به حملات هوایی آمریکا و چند کشور دیگر به یمن که با انتقاد ایران ، روسیه ، چین و ... همراه شده، اعلام کرد: اقدام پی در پی نظامی به دلیل بی توجهی یمن به اخطارهای مستمر، ضروری، متناسب، قانونی و کاملاً درست بود پیام بسیار روشنی به حوثی‌ها و همچنین به ایران ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: هشدار درباره تداوم حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های دریای سرخ کار ساز نبود و در حال افزایش بود. بنابراین حملات هوایی در پاسخ به حملات ارتش یمن در دریای سرخ بود تا مشخص شود که فقط هشدار صادر نمی‌ شود بلکه عواقبی نیز وجود دارد.

براساس این گزارش، انصارالله یمن درحالی از پاسخ به این حملات خبر داده که وزیر دفاع یمن هم اعلام کرد: آماده بازدارندگی و پاسخ بوده و دست برتر در دریای سرخ و عدن با یمن است. هرچه قدر جنگ در غزه طولانی شود، غافلگیری‌های بسیاری نشان داده می شود.

با این رویدادها، روند صعودی قیمت نفت تکرار شد و در یک روز بین 3 تا 4 درصد افزایش یافت و بهای نفت برنت دریای شمال و آمریکا  به 80.5 و 75 دلار  رسید و برخی معامله‌گران، پیش بینی افزایش قیمت نفت تا 110 دلار و تا  اوایل بهار کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
0
پاسخ
با نصرت الهی جبهه حق پیروز است.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ