کد خبر: ۲۱۹۲۱۳
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

کشتی توفیق شده توسط ایران مربوط به شرکت پالایش نفت ترکیه بود

کشتی توفیق شده توسط ایران مربوط به شرکت پالایش نفت ترکیه بود

طبق اعلام ترکیه، کشتی که دو روز پیش از سوی ایران در دریای عمان توقیف شد، حامل ۱۴۰ تن نفت عراق و توسط شرکت پالایش نفت خریداری شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت پالایش نفت ترکیه، اعلام کرد: کشتی که دو روز پیش از سوی ایران در دریای عمان توقیف شد، حامل ۱۴۰ تن نفت عراق و توسط ترکیه خریداری شده بود. کشتی در اجاره قرار بود از طریق کانال سوئز به سواحل ترکیه برسد.

براساس این گزارش، طبق اعلام سازمان عملیات تجارت دریایی انگلستان، پنچ شنبه در ۵۰ مایلی شرق سواحل عمان، افرادی وارد کشتی نفتکش سنت نیکلاس با پرچم جزایر مارشال و در دریای عمان شد و به سمت آب های ایران تغییر مسیر داد.

نیروی دریایی ارتش ایران هم اعلام کرد: نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل و در اختیار امریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به سنت نیکولاس در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح پنجشنبه با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش ایران به تلافی سرقت نفت توسط آمریکا توقیف و به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی، منتقل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ