کد خبر: ۲۱۹۳۰۸
۹:۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق و داعش در سوریه

حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق و داعش در سوریه

سپاه پاسداران بامداد امروز چند حمله موشکی با دوربرد ۱۲۰۰ کیلومتری به اقلیم کردستان عراق و داعش در سوریه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپاه پاسداران از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک در بامداد سه‌شنبه خبر داد و اعلام کرد: در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ، مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه به ویژه داعش در سرزمین های اشغالی سوریه و یکی از مقرهای اصلی جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

براساس این گزارش، موشک بالستیک به اماکن متعدد در اربیل اصابت کرد که یکی از این اماکن در نزدیکی ساختمان جدید کنسولگری آمریکا قرار دارد. این بار اماکن جدیدی بودند که برای فعالیت های امنیتی و اطلاعاتی و جاسوسی احداث شده اند.

واکنش اولیه آمریکا

رویترز هم به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد: هیچ یک از تاسیسات آمریکایی در اربیل عراق هدف حملات موشکی قرار نگرفته و خسارتی به آنها وارد نشده است.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم گفت: گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه، دریافت شده و در حال بررسی است. هیچ نیروها یا تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفتند و تماس با مقامات ارشد عراقی و اقلیم کردستان در جریان است.

روایت منابع محلی از دوربردترین عملیات موشکی

طبق اعلام منابع محلی ادلب که در اشغال گروه های تروریستی تکفیری قرار دارد، موشک ها به مقرها و مواضع گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام (جبهه النصره) و گروه تروریستی موسوم به حزب ترکستانی در منطقه جبل السماق و اطراف شهرک حارم و دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است.

پایگاه‌های آموزش و مقرهای پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریست‌های حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است.

فاصله این منطقه از نقطه شلیک موشک‌های سپاه در ایران بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است که به نوعی دوربردترین عملیات موشکی محسوب می‌شود. موشک‌های بالستیک با دقت بسیار بالا بوده و به اهداف اصابت کرده و مقرهای اصلی (گروه تروریستی) حزب الترکستانی را منهدم کرده است

منطقه مورد حمله سپاه در ادلب جایی است که شبه نظامیان داعش خراسان در آن آموزش می بینند و توسط آمریکایی ها به افغانستان و مرز ایران برای حمله به داخل ایران منتقل می شدند.

شورای امنیتی منطقه کردستان عراق نیز اعلام کرد: تهران از توجیه و بهانه غیر ضروری برای حمله موشکی به أربیل استفاده کرده و از دولت فدرال [عراق] و جامعه بین‌المللی انتظار می رود در قبال این جنایت ایران سکوت نکند.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ