کد خبر: ۲۱۹۳۲۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

پیش بینی کلی از آینده اقتصاد ۲۰۲۴ با نظرسنجی ۶۰ اقتصاددان برجسته

پیش بینی کلی از آینده اقتصاد ۲۰۲۴ با نظرسنجی ۶۰ اقتصاددان برجسته

۶۰ اقتصاددان برجسته، آینده اقتصاد در سال ۲۰۲۴ و اثر قابل توجه هوش مصنوعی بر بهره‌وری اقتصادهای پردرآمد را پیش بینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، طبق نظرسنجی بیش از ۶۰ اقتصاددانان برجسته از بخش خصوصی و دولتی (در آستانه برگزاری نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس)، اقتصاد جهان در سال۲۰۲۴ با چشم‌ انداز رشد ضعیف و عدم اطمینان ناشی از بحران‌های جغرافیای اقتصادی، ‌شرایط دشوار مالی و آثار گسترش هوش مصنوعی مواجه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، انتظار دارند شرایط کلی اقتصاد جهانی با توجه به سطح بالای واگرایی‌های منطقه‌‌ای، تضعیف شود و رشد اقتصادی متوسط یا مقداری بهتر در چین و آمریکا و ضعیف یا بسیار ضعیف اروپا رخ دهد. چشم‌انداز اقتصادی آسیای جنوبی، آسیای شرقی و اقیانوسیه هم مثبت‌ و با رشد متوسط پیش بینی شد.

در این نظرسنجی به نظرات بانک‌های مرکزی بزرگ مبنی بر به اوج رسیدن نرخ‌های بهره استناد شده اما ۷۰ درصد اقتصاددانان انتظار دارند شرایط مالی با افت تورم و شرایط مناسب بازار کار بهبود یابد.

همچنین هوش مصنوعی تاثیر نابرابری بر اقتصاد جهان خواهد گذاشت. ۹۴ درصد انتظار دارند طی پنج سال آینده، هوش مصنوعی به نحو قابل ملاحظه‌ای میزان بهره‌وری اقتصادهای پردرآمد را افزایش دهد. با این حال تنها ۵۳ درصد شرایط مشابهی را برای اقتصادهای کم‌درآمد پیش‌بینی می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ