کد خبر: ۲۲۲۴۸۱
۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

مصوبه کنگره آمریکا برای پوشش تمام معاملات نفتی ایران و چین+ برنامه دولت بایدن

مصوبه کنگره آمریکا برای پوشش تمام معاملات نفتی ایران و چین+ برنامه دولت بایدن

کنگره آمریکا با تصویب قانونی برای پوشش تمام معاملات نفتی ایران و چین، تحریم جدیدی در پیش گرفت و دولت هم در تدارک پاسخی جامع برآمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، کنگره آمریکا قانون تحریم‌های انرژی ایران و چین را تصویب کرد که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ بوده و طبق آن تمام معاملات موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش می دهد.

براساس این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا هم با صدور بیانیه ایی، اعلام کرد: دولت در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در کنار رهبران دو حزب کنگره و کشور‌های گروه ۷ و سایر متحدان، پاسخی جامع به عنوان راهبرد تلافی‌جویانه یکپارچه خواهد داد.

هدف از این برنامه، پاسخگو‌ کردن ایران درباره اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده‌ بوده و تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی و نهادهای حامی سپاه پاسداران و وزارت دفاع در راه است. پیش بینی می شود کشورهای متحد نیز به‌سرعت اقدامات تنبیهی را دنبال کنند.

علاوه بر این‌ تلاش‌هایی برای تقویت ساز و کار‌های دفاعی منطقه‌ای در خاورمیانه و یکپارچگی سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی برای مقابله مؤثرتر با توانمندی‌های تهاجمی ایران در دستور کار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ