کد خبر: ۲۲۰۵۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۵

تکلیف سازمان هدفمندی برای تأمین یارانه نان و دارو + فهرست

تکلیف سازمان هدفمندی برای تأمین یارانه نان و دارو + فهرست

مجلس با اعلام فهرست اختصاص اعتبارات یارانه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها را موظف کرد یارانه نان و دارو را از محل منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده فروش فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 با ردیف 5 و 7 بند الف تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کرد.

بر اساس این گزارش در ردیف 5 بند الف تبصره 8 ماده واحده آمده سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده فروش فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه صرفاً برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

در ردیف 7 بند الف تبصره 8 ماده واحده نیز آمده جدول تفصیلی منابع و مصارف این بند توسط دولت در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس ارائه می شود.

فهرست اختصاص اعتبارات یارانه در سال ۱۴۰۳

همچنین بر اساس ردیف 2 بند الف تبصره 8 ماده واحده این لایحه ، منابع جزء یک این بند برای پرداخت یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک، کمک به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، یارانه نان، یارانه بیمه ملوانان و هزینه‌های سرمایه‌گذاری و کمک به شرکتهای نفت و گاز و پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، مصارف صرفه‌جویی انرژی و سایر مصارف ضروری در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تخصیص می‌یابد.

یارانه نقدی معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و یارانه داروی موضوع این تبصره مستقیماً به ذی‌نفع نهائی حسب مورد سرپرستان خانوارها و داروخانه‌ها پرداخت می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ