کد خبر: ۲۲۰۷۵۶
۹:۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

حمله ارتش آمریکا به ۸۵ نقطه و عوامل نیروی قدس سپاه در عراق و سوریه

حمله ارتش آمریکا به ۸۵ نقطه و عوامل نیروی قدس سپاه در عراق و سوریه

ارتش آمریکا بامداد امروز به عوامل نیروی قدس سپاه در عراق و سوریه حمله و بیش از ۸۵ نقطه را با هواپیما مورد هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام، ساعاتی پس از ورود پیکر سه سرباز کشته شده به آمریکا، اعلام کرد: بامداد امروز شنبه به عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به در عراق و سوریه حمله کرده و بیش از ۸۵ نقطه را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد، مورد هدف قرار گرفته است.

در این حملات هوایی تأسیساتی شامل ستاد عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، انبارهای راکت‌ و موشک‌، انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین، و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منهدم شد.

طبق اعلام برخی رسانه ها، بخش بزرگی از مقرهای مورد حمله از  قبل خالی شده بود اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن مدعی کشته شدن حداقل ۱۸ شبه‌نظامی شد.

براساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم پس از انجام عملیات ارتش در عراق و سوریه در بیانیه‌ای، اعلام کرد: حملات با دستور انجام شد و در زمان و مکان‌هایی دیگر ادامه خواهد داشت. آمریکا به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر نیست اما همه آسیب رساندگان به مردم باید بدانند درصورت آسیب به هر سرباز آمریکایی باید منتظر پاسخ باشند.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم گفت: هدف از این حملات کاهش توان تهاجمی نیروهای متخاصم بوده و در شب آینده هم تکرار خواهد شد. آمریکا خواهان جنگ و تقابل با ایران نیست اما به هرگونه حمله به منافع و نیروهای آمریکا پاسخ خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ