کد خبر: ۲۲۱۵۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

امکان خرید برق از بورس برای مشترکان قراردادی بیش از یک مگاوات

امکان خرید برق از بورس برای مشترکان قراردادی بیش از یک مگاوات

معاون بازار برق پیش‌بینی کرد میزان فروش برق به مصرف‌کنندگان بیش از یک مگاوات تا پایان سال جاری به حدود ۵۰ میلیارد کیلو وات‌ ساعت برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا باقری با اشاره به اینکه امکان حضور مشترکان قراردادی بیش از یک مگاوات در بورس انرژی فراهم شده، اعلام کرد: تا پایان سال جاری میزان فروش برق به مصرف‌کنندگان بیش از یک مگاوات به ۵۰ میلیارد کیلو وات‌ ساعت رسیده و مصرف‌کنندگان بیش از 55 درصد از برق مورد نیاز را از معاملات تأمین کنند. 

مصرف‌کنندگان صنعتی هم بیش از ۵ مگاوات صرفا امکان و اجازه حضور در معاملات خارج از بازار را داشتند.

از ابتدای سال جاری و با ابلاغ دستورالعمل توسعه معاملات برق در بورس انرژی توسط وزیر نیرو، امکان حضور همه مشترکان با قدرت قراردادی بیش از یک مگاوات در بورس انرژی ایجاد شد. میزان نیاز مصرف‌کنندگان باقدرت قراردادی بالای یک مگاوات در حدود ۹۰ میلیارد کیلووات‌ساعت برآورد می‌شود که امکان خرید برق از بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه را دارند.

بر اساس آمار سامانه‌های شرکت مدیریت شبکه برق و از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ بیش از ۴۳ میلیارد کیلو وات‌ ساعت برق در معاملات خارج از بازار توسط مصرف‌کنندگان بیش از یک مگاوات خریداری شده است.

در مقایسه با کل برق مصرفی، در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری حدود ۱.۳ درصد برق مصرفی از معاملات بورس انرژی و حدود ۱۲.۲ درصد از طریق انعقاد قراردادهای دو جانبه تأمین و مابقی مصارف یعنی حدود ۵.۶۸ درصد از طریق بازار برق خریداری شد.

جزئیات معامله‌گران برق بیش از یک مگاوات در بورس
 

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ