کد خبر: ۲۲۱۹۰۰
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

استفاده از معادن برای رفع ناترازی برق شرکتها و بازگشت سهم حقوق دولتی
مدیرکل صنعت کرمان خبر داد:

استفاده از معادن برای رفع ناترازی برق شرکتها و بازگشت سهم حقوق دولتی

مدیرکل صنعت کرمان از بکارگیری ظرفیت معادن استان برای احداث نیروگاه ها جهت رفع ناترازی برق شرکت های تولیدی و بازگشت سهم ۱.۵ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی حسینی نژاد در نشست شورای معادن با اشاره به ناترازی برق در استان و کشور، گفت: کمبود برق به صورت عمده مشمول شرکت های تولیدی می شود و این موضوع تولید را دچار چالش کرده است.

وی افزود: مقرر شده از ظرفیت معادن استان برای احداث نیروگاه ها کمک شود تا این نیروگاه ها با شرایط آسان‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد. در این زمینه ضوابط و مقرراتی که به توسعه استان کمک کند در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد که بخشی از آنها با پیگیری نمایندگان مجلس عملیاتی شده و در انتظار ابلاغ است. این مصوبات در نخستین نشست شورای معادن استان در سال ۱۴۰۳ پیگیری می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از چهار دستور کار پروژه عام المنفعه راه سازی بود که عموم مردم از آن بهره مند می شوند. دستور کار بعد نیز رفع مشکل ناترازی برق بود.

به گفته حسینی نژاد، سال جاری مشابه سال های گذشته برگشت مناسبی از سهم معادن به استان کرمان صورت نگرفت اما در بودجه سال آینده بازگشت ۱.۵ هزار میلیارد تومان به حساب استان منظور شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ