کد خبر: ۲۲۲۰۱۰
۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۱/۶

کاهش ۱۶ درصدی عرضه محصولات سواری ایران‌ خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲

کاهش ۱۶ درصدی عرضه محصولات سواری ایران‌ خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲

آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ حکایت از کاهش ۱۶ درصدی عرضه انواع سواری توسط ایران خودرو و سایپا دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بررسی آمارهای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ بیانگر عقب‌ماندگی دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا از برنامه‌های تولید و منفی شدن عرضه محصولات این دو خودروساز است.

بر اساس این گزارش در دولت فعلی با رفع مشکلات خودروسازان، مجددا از سال ۱۴۰۱ تولید خودروهای سواری به بیش از یک میلیون دستگاه افزایش یافت و این روند در سال قبل هم ادامه پیدا کرد. تولید خودروهای سواری سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد رشد داشت اما رشد آن در سال گذشته، کند شد و به ۶ درصد رسید که علت آن کاهش تولید ایران‌ خودرو و سایپا بود.

ایران‌ خودرو سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴۴ هزار خودروی سواری تولید و بیش از ۶۰ هزار دستگاه ناقص را تکمیل و عرضه کرد اما این رقم در سال پیش به ۵۲۰ هزار دستگاه کاهش یافت.

شرکت سایپا هم دو سال قبل حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرد که با تکمیل‌کاری ۴۰ هزار خودرو ناقص،‌ مجموع عرضه به بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه رسید اما تولید در سال گذشته به ۳۶۳ هزار دستگاه کاهش پیدا کرد.

برخلاف ایران‌ خودرو و سایپا اکثر خودروسازان مونتاژی خصوصی سال گذشته با رشد چشمگیر، کار را پایان دادند. رشد تولید برخی خودروسازان خصوصی سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد بود یعنی عرضه محصولات سواری این شرکت‌ها بیش از ۲ برابر شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ