کد خبر: ۲۲۲۰۶۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۹

ایران با تولید ۱۲۴.۲ هزار خودرو جایگاه شانزدهم جهان را حفظ کرد
طبق آمار سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری:

ایران با تولید ۱۲۴.۲ هزار خودرو جایگاه شانزدهم جهان را حفظ کرد

تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۲ درصدی به ۱۲۴.۲ هزار دستگاه رسید و جایگاه شانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو جهان حفظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین آمارهای منتشره از سوی سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد، تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۹۳.۵ میلیون دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، تولید خودرو ایران با رشد ۱۲ درصدی به ۱۲۴.۲ هزار دستگاه رسید که بالاتر از متوسط جهانی بود. کارشناسان رشد دو رقمی و پیوسته تولید خودرو ایران در چهار سال متوالی را نشانه خالی شدن اثر تحریم‌ها و پایداری رشد و رونق این صنعت می‌دانند.

با رشد قابل توجه تولید خودرو ایران، جایگاه این کشور در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو جهان نیز بهبود یافت. ایران سال ۲۰۲۲ با ۳ پله صعود در جایگاه شانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو جهان قرار گرفت و سال ۲۰۲۳ نیز این رتبه را حفظ و بیشتر از کشورهایی مثل انگلیس، سوئد، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، روسیه، مالزی و تایوان خودرو تولید کرد.

چین با تولید ۳۰.۱ میلیون دستگاه خودرو در صدر ایستاد. آمریکا و ژاپن با تولید ۱۰.۶ و ۸.۹ میلیون دستگاه در رده دوم و سوم جهان قرار گرفته‌اند. کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، چک و اندونزی نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا پانزدهم را در رده‌بندی بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

تولید خودروهای تجاری در ایران طی سال ۲۰۲۳ گذشته رشد ۹ درصدی داشت و به یک میلیون و ۸۷ هزار دستگاه رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ