کد خبر: ۵۱۰۴۷
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۳/۲

رضایت نعمت زاده از صادرات 3 صنعت مهم و برنامه افزایش ظرفیت

رضایت نعمت زاده از صادرات 3 صنعت مهم و برنامه افزایش ظرفیت

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری با هدف صادرات محصولات، وضعیت صادراتی 3 صنعت مهم سیمان ، فولاد و پتروشیمی را مطلوب ارزیابی کرد و از برنامه افزایش ظرفیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده که دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری تهران حضور داشت ، گفت: درحالی سطح رقابت پذیری کالاها و محصولات ایرانی نسبت به گذشته افزایش یافته که بسیاری از کالاهای مرغوب صادر می شود اما برخی از محصولات به دلیل نیاز داخل، امکان صادرات ندارند.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری با هدف صادرات درباره وضعیت صادراتی 3 صنعت مهم کشور و شامل سیمان ، فولاد و پتروشیمی هم گفت: در صنعت سیمان ظرفیت سازی بسیار مناسبی انجام شده و 2 سال پیش ایران به بزرگترین صادرکننده سیمان جهان تبدیل شد. چنین اقدامی در صنعت سرامیک نیز در حال انجام است.

این وزیر ادامه داد: ظرفیت سازی های جدید صنعت فولاد نیز منجر به صادرات 5 میلیون تنی سال گذشته شد.انتظار می رود در سال جاری هم تا دو میلیون تن دیگر به صادرات محصولات فولادی اضافه شود.

نعمت زاده افزود: برای صنعت پتروشیمی نیز اقدامات متعددی صورت گرفته و انتظار می رود با توسعه سرمایه گذاری ها و به مانند برنامه مشارکت خودروسازان داخلی و خارجی برای صادرات، صادرات فراورده های پتروشیمی در سال جاری نیز بیشتر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ