کد خبر: ۷۳۹۵۶
۰:۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

معرفی سامانه جدید آنلاین با 6 مزیت/ آمار حال و آینده معاملات برخط
توسط مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی مبنا اعلام شد:

معرفی سامانه جدید آنلاین با 6 مزیت/ آمار حال و آینده معاملات برخط

مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی مبنا با رونمایی از سامانه معاملات برخط کارگزاری بورس بهگزین با نام سینا تریدر، 6 مزیت مهم این سامانه جدید و برنامه های آتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد رجبی در مراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط کارگزاری بورس بهگزین با نام سینا تریدر در خصوص آمار معاملات الکترونیکی در بازار سرمایه طی 6 سال گذشته گفت: این معاملات از دی سال 89 راه اندازی شد و حجم معاملات با روندی صعودی تا سال جاری به 290 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس رسید. همچنین با پیش بینی صورت گرفته حجم معاملات با رشد 10 درصدی به 42.3 هزار میلیارد تومان در سال 1400 خواهد رسید.

وی با توضیحاتی درباره حوزه فناوری اطلاعات،افزود: طی 6 سال گذشته شرکت های محدودی مشغول به فعالیت بودندکه خدمات یکسانی در اختیار 108 شرکت کارگزاری عرضه می کردند که به لحاظ عملیاتی،امکاناتی عمومی بود و در اختیار همه شرکت های کارگزاری قرار می گرفت.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به شرایط موجود و بحث رقابت بین شرکت های کارگزاری گفت: حوزه فناوری اطلاعات می تواند به عنوان یکی از حوزه های ایجاد کننده مزیت رقابتی مطرح شود و کارگزاری بهگزین با توجه به اهدافی که بصورت کلی تعیین شده بود، در این حوزه گام برداشته و با همکاری شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا توانست خدمات انحصاری را در حوزه معاملات برخط ارائه دهد.

رجبی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات پلتفرمی طراحی شده که ساختاری در اختیار مشتریان قرار خواهد داد تا طیف خدمات گسترده ای از حوزه فناوری اطلاعات همانند فین تک هاو استارتآپ هایی که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند،معاملات الگوریتمی و بحث HFC ، قابل پوشش باشد.با استفاده از ساختار این پلتفرم، شرکت های کارگزاری،شرکت های زیرمجموعه و مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند از این خدمات بهره ببرند تا به بهترین نحو معاملات را در بازار سرمایه انجام دهند.

مهمترین مزایای سامانه جدید معاملات برخط

وی درخصوص مهمترین مزایای این سامانه معاملاتی گفت: تنوع در ابزارهای معاملاتی(شامل نسخه ویندوز، وب، اندروید، آیفون و آیپد)، امکان ارسال معاملات شرطی، ارائه جامع اطلاعات تکنیکی و بنیادی با کمک وب سایت ره آورد 365،زیرساخت پلت فرم(API)،باشگاه مشتریان و افتاح حساب آنلاین از جمله مزایای سامانه معاملات برخط سینا تریدر است.

مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی مبنا در مورد برنامه آتی نیز اظهار داشت: فراهم شدن زیرساخت های معاملات الگوریتمی و ارائه آن در این بخش پلت فرم، ارائه SDK به عنوان کیتی برای زبان های برنامه نویسی مختلف و فرایند احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت و شعب بانک سینا که تا 3 ماهه نخست سال آینده انجام خواهد شد.

رجبی درباره محیط نرم افزار نیز توضیح داد: در این فضا امکان تعریف واچ لیست های مختلف  در سیستم توسط کاربران وجود داردهمچنین یک سری واچ لیست های خودکار درسامانه مذکور وجود دارد که از اتفاقات مهم بازار مانند حجم سفارش خرید و فروش شرکت ها در روز جاری ،بیشترین تاثیر مثبت و منفی شرکت ها بر شاخص،امکان مشاهده در لحظه پرتفوی کاربران با محاسبه قیمت لحظه ای بازارو انتشار اطلاعات پیام های روز و اخبارها خبر می دهد.همچنین کنار نام هر شرکت گزینه ای وجود دارد که با کلیک کاربر وارد مجموعه سایت ره آورد 365 که مجموعه اطلاعات تکنیکی و بنیادی و پردازش شده است،می شود .

وی با بیان نکته ای در حوزه پردازش گفت: این سیستم جدید علاوه بر اینکه مجموعه کاملی از اطلاعات خام را جهت تصمیم گیری به کاربران ارائه می کند، با توجه به مجوز پردازش مالی شرکت مبنا اطلاعات داده پردازی آماده شده را همزمان با انجام معاملات  در اختیار کاربر قرار می دهد.سطح این اطلاعات پردازش شده متنوع بوده تا دید وسیع تری در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ