کد خبر: ۸۹۸۶۷
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۵/۸

عربستان: سامانه‌های موشکی حوثی ها نابود شد/ ادعای امارات علیه ایران

عربستان: سامانه‌های موشکی حوثی ها نابود شد/ ادعای امارات علیه ایران

عربستان اعلام کرد: سایت هایی که شورشیان حوثی یمن برای پرتاب موشک به سوی عربستان سعودی استفاده می کنند را منهدم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف تحت رهبری عربستان در بیانیه ای از نابودی سامانه های پرتاب موشک مورد استفاده شبه نظامیان حوثی در استان صعده واقع در شمال یمن که با عربستان هم مرز است خبر دادو تلویزیون دولتی الاخباریه سعودی تصاویری هوایی از آنچه حمله به این نقاط در صعده خواند پخش کرد.

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در یمن به نفع دولت رسمی این کشور با حوثی های مورد حمایت ایران می جنگد، جنگی که هزاران کشته به جا گذاشته و کشور فقرزده یمن را در آستانه قطحی قرار داده است.

عربستان در مواردی هدف حملات موشکی از یمن قرار گرفته است. اما ارتش سعودی اعلام کرد پدافند هوایی این کشور همه موشک ها را در آسمان منهدم کرده . بنابه گزارش ها این حملات یک کشته در عربستان به جا گذاشته است.

از سوی دیگر انور قرقاش وزیر خارجه امارات، ایران را به حمایت از حملات حوثی ها در دریای سرخ متهم و در توییتی اعلام کرد: تهدیدهای ایران علیه تنگه هرمز به حملات حوثی ها به کشتیرانی در دریای سرخ مرتبط است.

این توییت سه روز پس از آن منتشر می شود که حوثی ها به دو نفتکش در باب المندب حمله کردند.

عربستان ۴ مرداد اعلام کرد: دو فروند نفتکش بزرگ متعلق به عربستان سعودی هدف قرار گرفت که به یکی از آنها خسارت جزیی وارد آمد اما آسیب جانی در پی نداشت.

قرقاش آن حمله را به عنوان یک اقدام بی خردانه تروریستی که منعکس کننده ماهیت حوثی ها و تجاوز آنها است توصیف کرد.عربستان که بزرگترین صادر کننده نفت خام در جهان است پس از حادثه باب المندب اعلام کرد که ارسال نفت از طریق تنگه باب المندب را معلق کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ