کد خبر: ۱۸۰۰۷۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۸

آمریکا با دو خواسته ایران برای راستی‌آزمایی و تضمین رفع تحریم ها موافقت کرد !

آمریکا با دو خواسته ایران برای راستی‌آزمایی و تضمین رفع تحریم ها موافقت کرد !

در دور هشتم مذاکرات وین ، آمریکا و دیگر اعضای برجامی با بررسی دو مطالبه ایران شامل راستی‌آزمایی و ارائه تضمین، موافقت کرده و رفع تحریم‌ها در اولویت اول قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس طبق ادعای رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین و پافشاری ایران بر مطالبات به حق ملت ، دو مطالبه مهم از جمله راستی‌آزمایی و تضمین به صورت مبنایی از سوی همه‌ از جمله آمریکا مورد پذیرش قرار گرفته و رایزنی در خصوص چگونگی پیاده‌سازی این مسئله در جریان است.

بر اساس این گزارش، سرعت و دقت در تنظیم اسناد و مکاتبات از سوی هیات مذاکره‌ کننده ایرانی مورد تمجید انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها قرار گرفته است. همچنین راهبرد مذاکراتی تازه ایران در وین موجب شتاب گرفتن و پیشرفت‌های جدی در مذاکرات شده و مسئله‌ رفع تحریم‌ها در اولویت اول مذاکرات قرار گرفته است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اذعان کرد در هفته‎های اخیر پیشرفت‎هایی صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه ای اعلام کرد: حاضرین در مذاکرات احیای برجام بر عزم تسریع در تنظیم سند نهایی تاکید کردند و همکاری ها در شکلی  متفاوت از جمله نشست گروه های کاری لغو تحریم ها، مسائل هسته ای و ترتیب اجرای توافقنامه آینده برای احیای برجام ادامه خواهد یافت.

در این میان محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده اعلام کرد: هنوز اختلافات حل نشده و صرفا برخی موضوعات که در مذاکرات قبلی از دسترس خارج شده بود به میز مذاکره بازگشته است . همین که غربی ها حاضر به بررسی موارد جدید مطرح شده ایران هستند ، موفقیت است .ولی  حتی اگر قطعنامه علیه ایران احیا شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ