کد خبر: ۱۸۰۱۱۶
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۸

کیفیت آب شرب تهران به دلیل ورود پساب به مخازن سدها کم شد !
کارشناس منابع آبی :

کیفیت آب شرب تهران به دلیل ورود پساب به مخازن سدها کم شد !

کارشناس منابع آبی با ابراز نگرانی از کاهش کیفیت آب تهران به دلیل ورود پساب به مخازن سدها و خشک سالی های اخیر از واردات آب در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا برهانی با اشاره به کاهش کیفیت آب تهران به رکنا اعلام کرد: پساب و مواد شیمیایی خطرناک به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها در بالادست مخازن سدها وارد آب تهران می شود و حتی امکان تصفیه هم وجود ندارد.

تصفیه خانه ها در سراسر جهان برای حد مشخصی از تصفیه آب طراحی می شوند و اساسا تصفیه کامل آلودگی ها به لحاظ اقتصادی ‌غیرعملی بوده و مقرون به صرفه نیست. لذا ایران با توجه به کمبود منابع آبی به زودی واردکننده آب می شود و اخیرا مذاکراتی در این خصوص با ترکمنستان و ازبکستان انجام شده است.

انواع مواد شیمیایی خطرناک موجود در آب با جوشاندن از بین نمی روند و حتی دستگاه های تصفیه آب خانگی هم نمی توانند آنها را جداسازی کنند.

وزارت نیرو وظیفه دارد جلوی ساخت و سازهای بی رویه در بالادست سدهای تهران را بگیرد و مانع ورود پساب این ساختمان ها به رودخانه ها و چاه های تامین کننده منابع آبی تهران شود. 

وزارت بهداشت سلامت آب تهران را بررسی نمی کند و این مسئولیت صرفا بر عهده وزارت نیرو قرار داده شده است. ایران در کمربند خشک و نیمه خشک زمین قرار گرفته و مشکل کم آبی به دلیل ‌تغییرات اقلیمی سال های گذشته ، طبیعی بوده و باید صرفه جویی به شدت جدی گرفته شود. ‌

مسئولان باید برای جلوگیری از بحران آب تهران تصمیم گیری کنند. نحوه قیمت گذاری آب نقش مهمی در صرفه جویی دارد . همچنین دستگاه ‌اجرایی باید نظارت را بر شیرآلات و کنتورهای آب مورد استفاده در ساختمان ها افزایش دهد. چرا که یکی از مشکلات ، تلفات آب به دلیل شبکه انتقال آب فرسوده و سیسم نا کارآمد ‌توزیع است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ