کد خبر: ۲۱۲۲۰۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۰

انتقاد از کاهش ۳ درصدی و مهندسی شده عرضه سیمان به بازار + جدول قیمت
دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان مطرح کرد:

انتقاد از کاهش ۳ درصدی و مهندسی شده عرضه سیمان به بازار + جدول قیمت

دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان با انتقاد از کاهش ۳ درصدی و مهندسی شده عرضه کارخانه‌های سیمان به بازار در اردیبهشت، خواستار تقویت ابزارهای نظارتی از سوی دولت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشید پورحاجت با اشاره به اینکه مسکن گران‌ترین کالای سبد هزینه خانوار است به فارس گفت: یکی از مشکلات فعلی سازندگان مسکن مسئله قیمت‌گذاری بتن آماده است که بدون هیچ ضابطه‌ای در 4 ماه اخیر افزایش قابل توجه دو برابری داشت. کارخانه سیمان برق و انرژی ارزان دریافت می‌کند اما در اردیبهشت نسبت به ماه قبل با وجود رشد 87 درصدی تولید عرضه به بازار را 3 درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود: در خلاء حضور نهادهای نظارتی کارخانه‌های سیمان به صورت کاملاً مهندسی شده عرضه بازار را کاهش می‌دهند تا با بهانه‌های مختلف از جمله مدیریت مصرف برق در تابستان قیمت سیمان را افزایش دهند. کارخانه‌های سیمان از اول سال تا 5 تیر 13 درصد بیشتر برق دریافت کردند و آمار افزایش تولید نیز در سامانه‌ها به ثبت رسیده اما اینکه چرا سیمان به بازار عرضه نمی‌شود باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

پورحاجت ادامه داد: دلالان انگشت‌شماری در بازار سیمان بین بورس کالا و مصرف‌کننده نهایی وجود دارند که با وجود پر بودن انبارها یک شبه عرضه سیمان را کاهش داده و قیمت را افزایش دهند. دولت باید ابزارهای نظارتی را تقویت کرده و جلوی چنین بی‌انضباطی‌هایی که دود آن به چشم مردم می‌رود، بایستد.

فهرست قیمت جدید سیمان پاکتی 8 شرکت :

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ