کد خبر: ۲۱۳۳۰۳
۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۹

حکم ابربدهکار ۵ بانک بورسی و دولتی صادر شد/ بازگشت ۳ هزار میلیارد تومان

حکم ابربدهکار ۵ بانک بورسی و دولتی صادر شد/ بازگشت ۳ هزار میلیارد تومان

حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا که سال‌های ۸۲ تا ۹۲ وام کلانی از ۵ بانک‌ بورسی و دولتی گرفته و بخش عمده ایی را به خارج منتقل کرده بود، صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا با مدیریت محمد رستمی صفا که سال‌های ۸۲ تا ۹۲ با تشکیل شرکت‌های متعدد، تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را برای تولید و واردات از بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، توسعه صادرات و تجارت دریافت و بخش عمده آن را به خارج منتقل کردند، صادر شد.

بر اساس این گزارش، دادگاه محمد رستمی صفا را به ۱۵ سال حبس تعزیری، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و رد مال در حق بانک ها به میزان ۱۸۱.۷ میلیون یورو، ۹۶.۲ میلیون دلار، ۱.۵ میلیارد ین ژاپن و ۱.۹ هزار میلیارد تومان محکوم کرد.

مهدی رستمی صفا به ۲۰ سال حبس تعزیری و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و مشارکت در رد مال با محمد رستمی صفا در حق بانک ها محکوم شد.

امیرحسین رستمی صفا به ۱۲  سال حبس تعزیری و محرومیت از هر گونه خدمات دولتی و مشارکت در رد مال با محمد رستمی صفا در حق بانک ها محکوم شد.

مرتضی رمضانی قمی و غلام عباس عباسی به ۱۰ سال حبس تعزیری، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و مشارکت در رد مال با محمد رستمی صفا در حق بانک ها محکوم شدند.

توفیق مجدپور به ۱۰ سال حبس و محرومیت از هر گونه خدمات دولتی و مشارکت در رد مال با محمد رستمی صفا در حق بانک ها محکوم شد. صدور این احکام دادگاه منجر به بازگشت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها می‌شود.

قوه قضائیه در کنار رسیدگی به این پرونده به دنبال بازگشت وجوه به بانک ها نیز بوده است و متهمان پرونده از سال ۹۵ اقدام به پرداخت بخشی از رد مال کردند. با پیگیری‌های قضایی صورت گرفته تا کنون ۳ هزار میلیارد تومان به بانک ها بازگشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ