کد خبر: ۲۱۵۰۳۶
۹:۹ - ۱۴۰۲/۸/۳

وزارت صنعت ممنوعیت واردات روغن خام سویا و آفتابگردان را غیرقانونی دانست

وزارت صنعت ممنوعیت واردات روغن خام سویا و آفتابگردان را غیرقانونی دانست

معاون وزیر صنعت، درخواست ممنوعیت ترخیص روغن خام سویا و آفتابگردان از گمرکات را غیر قانونی و منجر به ایجاد بحران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت در نامه‌ای به قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و تنظیم بازار در خصوص ممانعت از ترخیص روغن خام، اعلام کرد: روغن نباتی به عنوان کالای اساسی و استراتژیک دارای جایگاه بسیار مهم و حساس و حائز اهمیت برای رصد و پایش توسط این وزارتخانه است که مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به عنوان روغن خام توسط آن وزارتخانه تامین می‌شود.

تولیدکنندگان این صنعت با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در زمان‌های مقرر نهایت همکاری را با دولت به عمل آوردند. به نحوی که با پیگیری‌ها در دو مرحله در جهت رفاه مصرف کنندگان اقدام به کاهش قیمت کرده‌اند.

به رغم همکاری‌های صورت گرفته، متاسفانه سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارتخانه طی نامه ۱۵ مهر برای ترخیص روغن خام سویا و آفتابگردان درخواست ممنوعیت ترخیص از گمرکات بدون اعلام هیچ گونه مستنداتی اعلام داشته است.

طبق تبصره ذیل ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول تعیین ضوابط مقررات و استانداردهای صدور گواهی که برای ترخیص و ورود کالا مخالف باشند باید ضوابط فوق را به وزارت صنعت اعلام و وزارتخانه به صورت عام و ... اجرایی کند.

همچنین طبق ماده ۶ مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ماده ۲۳ قانون احکام دائمی این امر خلاف ضوابط و مقررات جاری است. لذا هرگونه اقدام که منجر به عدم تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز صنعت شود منجر به ایجاد بحران خواهد شد و اقدامات صورت گرفته توسط آن وزارتخانه باید در راستای رشد و توسعه صنایع و نه صرفاً در حمایت از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی باشد.

لذا در صورت عدم رسیدگی به موقع کلیه تبعات متاثر از این اقدام بر عهده آن وزارتخانه است. درخواست می‌شود ترتیبی اتخاذ شود موضوع در اسرع وقت بررسی و در راستای رفع هرگونه محدودیت اقدام لازم صورت پذیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ