کد خبر: ۲۱۷۳۹۶
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۹/۲۲

مجلس خواهان گرانی بنزین و برق است/ شعارهای جدید مالیاتی و وعده به مردم
ادعای رییس سازمان برنامه و بودجه:

مجلس خواهان گرانی بنزین و برق است/ شعارهای جدید مالیاتی و وعده به مردم

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن شعار و وعده جدید به مردم، مدعی شد: رفع ناترازی انرژی از نظر نمایندگان مجلس یعنی گران کردن قیمت انرژی تا مردم بنزین و برق کمتری مصرف کنند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور در برنامه تلویزیونی بعد از مخالفت دیروز مجلس با کلیات لایحه سال آینده توسط مجلس ، راهی تلویزیون شد و گفت: مردم به دلیل ناترازی‌های بودجه در مضیقه هستند و هدف دولت کاهش تورم و کمک از طریق معافیت مالیاتی و کالا برگ اقشار کم درآمد است.

وی ادامه داد: رفع ناترازی انرژی از نظر نمایندگان مجلس و پشت فرمایشات، یعنی گران کردن قیمت انرژی تا مردم بنزین و برق کمتری مصرف کنند اما دولت با افزایش قیمت برای رفع ناترازی مخالف بوده و فعلا قصدی برای افزایش قیمت انرژی ندارد.

این مقام مسئول افزود: ایراد مجلس به برنامه فروش 254 هزار میلیارد تومانی هم جای تعجب دارد. چرا که نسبت به چند سال اخیر، تغییر چندانی نکرده و  عیناً برای استمهال اوراق سال‌های قبل بوده و دولت هیچ درآمدی برای سال آینده از این محل ندارد.

منظور مدعی شد درآمد‌های مالیاتی واقعی بوده از سال 99 تا سال جاری با افزایش 50 درصدی از 189، 301، 472 به 748 هزار میلیارد تومان سال جاری رسیده و برای سال آینده هم 50 درصد افزایش خواهد یافت. چون ظرفیت مالیاتی بالا بوده و درآمد مالیاتی هم با رشد اقتصادی و قیمت‌ها افزایش می یابد.

وی گفت: افزایش درآمد هم از محل مقابله با فرار‌های مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید و داده‌های اطلاعاتی جدید محقق خواهد شد اما مسئله مهمتر، درآمد 39 درصدی شرکت ها با توجه به تورم 39 درصدی است. بنابراین مالیات هم 39 درصد رشد می‌کند و پس به طور طبیعی فشار جدیدی نمی‌آید. مردم مطمئن باشند سال آینده هیچ گونه فشار مالیاتی جدیدی به کسی وارد نمی‌شود. دولت به سراغ دانه درشت‌ها می‌رود و مالیات حَقّه مردم از باب عدالت اجتماعی از درشت‌ها گرفته و برای کوچک‌ها معافیت لحاظ خواهد شد!!!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ