کد خبر: ۲۱۷۴۵۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۶

ضرر ۲ میلیارد دلاری ۷ بانک‌ با اعطای وام به ایلان ماسک برای معامله توییتر

ضرر ۲ میلیارد دلاری ۷ بانک‌ با اعطای وام به ایلان ماسک برای معامله توییتر

ایلان ماسک در حالی به ۷ بانک حامی با اعطای وام ۱۳ میلیارد دلاری برای خرید توییتر، وعده داده بود که با گذشت ۹ ماه پیش‌بینی می شود، بانک‌ها با واگذاری بدهی حداقل ۲ میلیارد دلار ضرر کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پنج منبع آگاه به روزنامه فایننشیال تایمز اعلام کردند: ایلان ماسک برای تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در سال ۲۰۲۲ به هفت بانک شامل بانک آمریکا، بارکلیز، بی ان پی پاریبا، میزوهو، مورگان استنلی و سوسیته جنرال که سال میلادی گذشته با وام ۱۳ میلیارد دلاری از خرید توییتر توسط این میلیاردر حمایت کردند گفته بود از این معامله ضرر نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، حال ماسک پس از گذشت ۹ ماه از این خرید اعلام کرد: توییتر که اکنون ایکس نام دارد، هنوز جریان نقدی منفی داشته که بخشی از آن به دلیل کاهش تقریبا ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی است. تبلیغ‌کنندگان از جمله آی بی ام، اپل، والمارت و دیزن، پس از اظهارنظر یهودی‌ستیزانه اخیر ماسک در ایکس از این برنامه خارج شدند. مشخص نیست که ماسک چه زمانی به بانکداران وعده داده که از این معامله ضرر نخواهند کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در اکتبر گزارش داده بود این یک وعده جسورانه است. زیرا بانک‌ها اکنون در صورت واگذاری بدهی، حدود ۲ میلیارد دلار از دست خواهند داد. این خرید به تنهایی یک سرمایه گذاری پرریسک و توییتر یک کسب و کار با جریان نقدی منفی بود و زمانی که ماسک تصمیم گرفت در اکتبر گذشته به دنبال خرید این شرکت رود، وام دهندگان از قبل انتظار داشتند که در سرمایه گذاری با ضرر مواجه شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ