کد خبر: ۲۱۷۹۱۷
۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

نقل و انتقال ارز در بازار آزاد عراق ممنوع شد/ افزایش هزینه ها
از دیروز:

نقل و انتقال ارز در بازار آزاد عراق ممنوع شد/ افزایش هزینه ها

عراق ۵ کشور از جمله ایران را به‌ عنوان مقصد نقل و انتقال پول ممنوع کرد و در صورت تداوم این رویه باید منتظر افزایش ۲۰ درصدی هزینه واردات و صادرات بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق با اعلام ممنوعیت مبادلات با ارزهای خارجی در عراق از اول ژانویه گفت: عراق ۵ کشور را به‌عنوان مقصد نقل و انتقال پول ممنوع کرد که ایران نیز یکی این کشورها است و صرافی‌ها یا بانک های عراق اگر به این ۵ کشور پول انتقال دهند، دیگر ارز به آنها اختصاص داده نمی‌شود و در نتیجه صرافی‌ها و شعب بانکی برای انتقال پول به ایران باید آن را از بازار آزاد تهیه کنند که اختلاف نرخ آنها حدود ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: قیمت ارز رسمی دلار ۱۳۲۰ دینار است اما در بازار آزاد هر دلار، حدود ۱۶۵۰ دینار به فروش می‌رسد. بر این اساس هزینه واردات برای واردکنندگان عراقی ۲۰ درصد بیشتر خواهد بود و صادرکنندگان ایرانی نیز با فروش کالا به دینار، ۲۰ درصد از ارزش محموله صادراتی آنها کاسته می‌شود که تهدیدی پیشِ‌روی تجارت دو کشور است. درآمدهای نفتی این کشور در بانکی قرار می‌گیرد که فدرال رزرو آمریکا بر آن نظارت دارد و عراقی‌ها می‌توانند پول‌ها را با نظارت آمریکا هزینه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ