کد خبر: ۲۲۱۸۷۷
۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶

شرکت کشتیرانی خارجی و شعبات شرکت خدمات انفورماتیک و... تحریم شدند

شرکت کشتیرانی خارجی و شعبات شرکت خدمات انفورماتیک و... تحریم شدند

آمریکا شرکت کشتیرانی، یک کشتی و شعبات شرکت خدمات انفورماتیک و چند نفر را به علت ارتباط با ایران و انتقال محموله‌های غیرقانونی به چین تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه دارای آمریکا، اعلام کرد: شرکت وینشو در انتقال محموله‌ای غیرقانونی به چین و در حمایت از نیروی قدس سپاه و سعید الجمال تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های یمن دخیل بود و کشتی لیدی سوفیا با پرچم جزایر مارشال ۱۱ بهمن محموله غیر قانونی نا مشخص از یک کشتی تحریم‌شده دیگر به نام مهله زل دریافت کرد و در مسیر حرکت به سمت چین است.

براساس این گزارش به همین دلیل شرکت وینشو که در جزایر مارشال ثبت شده و مالک لیدی سوفیا است از سوی آمریکا ، تحریم شد. همچنین شبکه‌ای از شرکت‌ها و افراد موثر در تسهیل انتقال فناوری به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران، وارد فهرست سیاه شده اند. شعبات و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط از جمله پوریا میردامادی (تبعه ایرانی-فرانسوی) جرو تحریم شده‌ ها هستند.

به گفته برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم، بانک مرکزی ایران در تامین حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران نقشی حیاتی ایفا کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ