کد خبر: ۲۲۱۹۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

تصویب اولین قانون کنترل هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا + جزییات و زمان اجرا

تصویب اولین قانون کنترل هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا + جزییات و زمان اجرا

اولین قانون کنترل هوش مصنوعی جهان با مواردی چون جلوگیری اخبار جعلی و تهدیدهای واقعی حملات تروریستی در اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا دسامبر 2020 به عنوان اولین منطقه جهان، قانونی جامع برای کنترل هوش مصنوعی (AI) را تصویب کرد که به منظور حفظ حقوق و آزادی‌های شهروندان ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش این قانون شامل مجموعه‌ای از مقررات و محدودیت‌های استفاده مواردی مانند ممنوعیت استفاده از AI برای ایجاد سیستم‌هایی مانند فیلترینگ اطلاعات و تضمین شفافیت و حق دسترسی به توضیحات در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی است.

قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا نقش مهمی در تعیین معیارهای ایمنی، امنیت و انصاف هوش مصنوعی در سطح اتحادیه دارد و اولین گام مهم برای تنظیم استفاده از این فناوری در این منطقه به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون اروپا از این قانون به عنوان گام مهم به سوی فردایی برای کمک هوش مصنوعی به امنیت مردم و ایجاد فرصت‌های کاری یاد کرد و تحلیلگران نیز معتقدند این قانون می‌تواند به عنوان الگوی تنظیم هوش مصنوعی در سطح بین‌المللی به شرکت‌ها و دولت‌ها کمک کند تا در کنترل و استفاده از این فناوری بهبودی عمده ایجاد کنند.

قانون هوش مصنوعی که نوشتن آن از 3 سال قبل آغاز شد در حالی ارائه می‌شود که نظام های هوش مصنوعی مولد مانند جی پی تی چت اوپن ای آی، چت بات جمینی گوگل و غیره بسیار محبوب شده‌ و در نتیجه نگرانی‌ها درباره اخبار جعلی و اطلاعات اشتباه افزایش یافت.

در کنار این موارد قانون استفاده دولت از نظارت زیست سنجی در اماکن عمومی به موارد خاص جنایی، جلوگیری از تهدیدهای واقعی مانند حملات تروریستی و تحقیق درباره افراد مظنون به جرایم خطرناک را محدود می‌کند.

523 قانونگذار اتحادیه اروپا به تصویب این رأی موافق داده و کشورهای اتحادیه اروپا قرار است در ماه می به طور رسمی موافقت با قانون را اعلام کنند.پیش بینی می‌شود این قانون در سال 2026 میلادی اجرا شود. البته برخی بخش‌ها زودتر اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ