کد خبر: ۲۲۲۴۳۳
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۷

آمریکا برای ممانعت حمله ایران به اسرائیل پیام داد/ قطعیت کشتی توقیفی
سخنگوی وزارت خارجه:

آمریکا برای ممانعت حمله ایران به اسرائیل پیام داد/ قطعیت کشتی توقیفی

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به قطعیت تعلق کشتی توقیف شده به رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا برای ممانعت حمله ایران به اسرائیل، پیام داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی با اعلام قطعیت تعلق کشتی توقیف شده به رژیم صهیونیستی و سیاسی شدن مصاحبه های اخیر رافئل گروسی، اعلام کرد: اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در چارچوب دفاع مشروع ذیل ماده 51 منشور سازمان ملل و همچنین در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم به ویژه حمله 13 فروردین در سوریه صورت گرفت.

ایران و دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به اقدام تجاوزکارانه صهیونیست ها به روشی کاملا حرفه‌ای عمل کردند.

 تبادل پیام های اخیرا ایران و آمریکا درباره اقدام ماجراجویانه رژیم علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق بود و انتظار می رفت دولت آمریکا به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و کنوانسیون وین احترام گذاشته و اقدام  رژیم صهیونیستی را محکوم کند اما کاملا برعکس عمل کرد و مانع از تصویب بیانیه محکومیت در شورای امنیت شد.

دولت آمریکا در ارتباط با جنایت رژیم صهیونیستی مسئول است و اگر چراع سبز دولت امریکا نبود رژیم صهیونیستی جرات و شهامت اقدام علیه مقر دیپلماتیک در سوریه را نداشت.

متعاقب تصمیم ایران برای پاسخ دادن به جنایت رژیم صهیونیستی و پس از اتمام حجت با طرف های بین المللی ، دولت امریکا جدی تر از گذشته وارد شد تا مانع از اقدام مشروع ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی شود. تبادل پیام ها نیز در این چارچوب بود و یا باید دولت امریکا مسئولیت را مشخص می کرد و یا باید با اقدامات بازدارنده، تعهد به عدم تکرار این جنایت ها را نشان می داد.

بنابراین توافق میان ایران و امریکا با هر کشور دیگری درباره اقدام ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی معنا ندارد و تهران از هیچ طرفی برای اعمال حقوق اجازه نمی گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ