کد خبر: ۲۲۰۶۴۴
۱۰:۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۸

ریسک های فعلی صنایع و بورس / دست دولت در سود همه شرکت ها !
تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کرد:

ریسک های فعلی صنایع و بورس / دست دولت در سود همه شرکت ها !

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به ریسک افزایش سوددهی بانک‌ها و صندوق‌های درآمد ثابت و ابلاغ ماهانه مصوبات برای بورس، گفت: صنعتی باقی نمانده که دولت به سود آن دست‌اندازی نکرده‌ باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی حیدری با بیان اینکه بورس از نظر بنیادی شرایط مناسبی دارد به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: گزارش‌های منتشره از عملکرد شرکت‌ها و صنایع در فصل پاییز مطلوب بود. از طرفی ارزش دلاری بازار در کف و P/E نیز در کمترین مرتبه ممکن است. دلار نیز به‌ عنوان یکی از متغیرهای اصلی و بیرونی رو به‌ رشد است.

پول هوشمند است و به سمت بازارهایی می‌رود که ریسک کمتر و امنیت بیشتری دارند. متاسفانه بورس به دلیل اتفاقات سیاسی و نظامی که در منطقه رخ‌ داده از یک طرف و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد دولتی از طرف دیگر دچار بی‌اعتمادی شده و ترس بر آن حاکم شده‌ است. از طرفی تکان خاصی هم نمی‌خورد و ریزش بسیاری نیز ثبت نمی‌کند و این موضوع موکد انتظار است.

سوددهی بانک‌ها و صندوق‌های درآمد ثابت به کانال 30 درصد هم رفته و این سود بدون‌ ریسک است. به همین دلیل باید جذابیت‌های بورس بیشتر تا ورود پول افزایش یابد. انتظار می رود روند معاملات در هفته‌ جاری رو به مثبت باشد. با رفع ریسک‌های فوق نیز انتظار رشد قابل‌توجه وجود دارد.

سیاست گذار با ابلاغ ماهانه مصوبات به شرکت‌ها و صنایع ریسک بورس را بالا می‌برد و از جذابیت آن می‌کاهد. نمی‌توان پیش‌بینی کرد ریسک دیگری از این جهت تحمیل نشود. هیچ‌چیز از جانب سیاست گذار بعید نیست اما از طرفی تمام ضربات ممکن زده شده و تقریبا صنعتی باقی نمانده که سیاست گذار به سود آن دست‌اندازی نکرده‌ باشد.

پتروشیمی ها، پالایشی ها ، خودرویی ها و... در سال‌ جاری به دفعات از سوی سیاست گذار ضربه خوردند و بعید است اتفاق دیگری بیفتد. بورس دو متغیر مهم اعتماد و سرمایه دارد. سرمایه وارد بازار نمی‌شود چون اعتماد نیست و این طبیعی است. به هر حال پول هوشمند است و با افزایش ریسک یا منتظر می‌ماند یا به سمت بازارهای رقیب می‌رود. بازار سرمایه ارزنده است و قیمت اکثر سهام در کف هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ