کد خبر: ۲۲۲۷۳۲
۰:۸ - ۱۴۰۳/۲/۹

معافیت‌ مالیاتی صندوق های بورسی و شرکت ها تا دو هفته آینده اصلاح خواهد شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

معافیت‌ مالیاتی صندوق های بورسی و شرکت ها تا دو هفته آینده اصلاح خواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن اصلاح سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تبدیل به قانون قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی در سال جاری، گفت: سقف معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بند س تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ لغو شد.

وی افزود: با توجه به اینکه با اجرایی شدن این بند از بودجه مشکلاتی بوجود می‌آید. بنابراین با ارائه طرحی به دنبال اصلاحات در بودجه بوده تا معافیت‌های حوزه بازار سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان اعمال شود. اگر این اتفاق نیفتد در سال جاری به شدت با چالش در حوزه بازار سرمایه مواجه خواهیم شد.

پورابراهیمی ادامه داد: با حذف معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه عملا مشارکت در نظام اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گزارش طرح معافیت بورس به زودی در کمیسیون اقتصادی نهایی می‌شود. قبل از پایان عمر مجلس یازدهم این طرح تبدیل به قانون شده تا همچنان معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه برقرار باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ