کد خبر: ۱۶۸۴۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۳/۴

سهامدار ۵۲ درصدی هپکو مکلف به پیگیری دریافت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شد
نماینده مجلس :

سهامدار ۵۲ درصدی هپکو مکلف به پیگیری دریافت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت : سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی ترین سهامدار هپکو باید برای حل مشکلات اقدام و پیگیر دریافت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نصراله پژمان فر در خصوص بررسی شکایات واصله مبنی بر مشکلات صنفی کارخانه هپکو پس از واگذاری در نشست کمیسیون اصل 90 با رئیس سازمان تامین اجتماعی به خانه ملت گفت: بیش از 52 درصد سهام هپکو در اختیار سازمان تامین اجتماعی است. تا ماه های اخیر مطالبات انباشته کارگران و طرف های قرارداد یکی از اصلی ترین مسائل مرتبط با این کارخانه بود که طبق گزارش رئیس سازمان تامین اجتماعی این مشکل با پیگیری های صورت گرفته مرتفع شد.

وی افزود: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات باقیمانده است که باعث شده هنوز این کارخانه با سابقه و بزرگ نتواند چرخه تولید را آغاز کند و به تعهدات به مشتریان پاسخ دهد. این اطمینان باید به کارگران داده شود که مجددا حقوق و مزایای آنها به تعویق نمی افتد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقرر شد شرایط دریافت وام از بانک رفاه با تامین وثیقه فراهم شود و با پیشنهاد مدیرعامل قرار شد ساختمان و ملک کارخانه به عنوان وثیقه از سوی بانک مورد پذیرش قرار گیرد و رئیس سازمان تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری کند تا بانک نیز این وثیقه را بپذیرد و 100 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آغاز کار تولیدی در اختیار کارخانه قرار گیرد.

پژمان فر گفت: تامین سرمایه در گردش و بروز کردن مطالبات کارگران و به حرکت افتادن چرخ تولید هپکو و احساس امنیت شغلی برای کارگران باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی ترین سهامدار این کارخانه همکاری لازم را برای تحقق این موضوع با مسئولین انجام دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ