کد خبر: ۱۷۵۸۲۲
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۷/۱۲

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول

مدیران شرکت‌های استارت آپی تحت حمایت گروه حرکت اول به عنوان توانمندساز اکوسیستم نوآوری با مدیرعامل همراه اول دیدار کردند و به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نقطه نظرات پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم دیدار و نشست مدیران شرکت های سرمایه پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول در برج ستاره ونک تهران برگزار شد و علاوه بر حضور مسئولان ارشد سه هاب دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و اصفهان، فعالان استارت آپی بدون واسطه و در فضایی صمیمی به بیان دغدغه ها و دیدگاه ها نسبت به آینده فضای کسب و کار پرداختند.

با توجه به اینکه اکوسیستم نوآوری در سال های اخیر شاهد چالش ها و تغییرات بزرگی بوده که علی رغم تمام سختی ها، بستر رشد و پیشرفت را برای کسب و کارهای نوآورانه فراهم آورده، شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری جسورانه گروه همراه اول در سال ٩٧ با مأموریت توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطرپذیر تأسیس شد.

تشبیه استارت آپ های تحت حمایت همراه اول به قایق های تندرو

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول پس از استماع اظهارات تمامی مدیران ارشد توسعه کسب و کارهای نوپای تحت حمایت شرکت حرکت اول و بیان نقطه نظرات از تجارب، فعالیت های استارت آپی و درس هایی که از شکست ها و موفقیت های آن فضا کسب کرده، گفت.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار می آموزد در صورت شکست هم باید بلند شده و دوباره شروع کرد، افزود: در راستای استراتژی ۵ ساله راهبردی همراه اول سه لایه کسب و کار در نظر گرفته شده که یکی به کسب و کار اصلی اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core  شناخته می شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس های دیجیتال به مشترکان است.

این مقام مسئول ادامه داد: لایه نزدیک به کسب و کار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده می پردازد. اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می شود، به‌دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری های خطرپذیر بوده که شرکت حرکت اول تأسیس شد تا مسیر سوم درآمدی همراه اول را محقق سازد.

اخوان بهابادی با تأکید بر اینکه سقف آرزوهای فعالان استارت آپی باید خیلی بالاتر از چیزی که شاید اکنون به دنبال آن هستند باشد، عنوان کرد: همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه و مانند ناوی قدرتمند است که البته به واسطه همین ساختار، ممکن است تغییرات در مسیر حرکتی آن با کندی پیش رود اما کسب و کار مانند قایق های تندرویی است که در رقابت با یک ناو می توانند پیروز از میدان رقابت خارج شوند.

وی اضافه کرد: بنابراین با تصویر این شرایط، باید سطحی توقع از ماهیت کسب و کار را ارتقا دهید و حتی به فکر جلو زدن از شرکت هایی نظیر همراه اول به عنوان یکی از بنگاه های پردرآمد باشید. زیرا شیب رشد می تواند بسیار بیشتر از بنگاه های فعلی باشد.فرصت بزرگی اکنون در اختیار دارید تا از امکانات بزرگترین اپراتور در راستای توسعه کسب و کار بهره مند شوید. جای هیچ گونه نگرانی هم از بابت تملک شرکت نخواهید داشت. زیرا با وجود سرمایه گذاری هایی که از طریق حرکت اول صورت گرفته اما همراه اول هیچ گونه رویکردی برای ورود به کسب و کار شما ندارد و این کار را اصلا جایز نمی داند. در راستای حمایت و ایده پروری، تمام تلاش بر رفع موانع پیش پای فعالان حوزه کسب و کار نوپا است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

آمادگی کامل همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارت آپی

محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل شرکت حرکت اول هم گفت: سال اول تأسیس شرکت حرکت اول به تأمین زیرساخت های لازم برای ادامه فعالیت پرداخت اما حرکت جدی در حوزه سرمایه گذاری روی کسب و کارها، مربوط به بعد از ورود اخوان به مجموعه همراه اول بود. بخش عمده سرمایه گذاری های حرکت اول از نیمه دوم سال 98 انجام شد. حدود 670 شرکت تا این لحظه یا خود برای جذب سرمایه پا پیش گذاشتند یا به آنها مراجعه شده است. در نهایت هم با بررسی هایی در گروه های سرمایه گذاری، 13 شرکت از مسیر ارزیابی حرکت اول گذشتند و وارد مرحله ارزش گذاری و عقد قرارداد شدند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه تعهدی و طرح کسب و کار تاکنون 315 میلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری با شرکت های سرمایه پذیر ایجاد و 70 درصد این رقم پرداخت شده است. عقد قرارداد با سه دانشگاه و تشکیل شرکت های مشترک با عناوین هاب بهشتی، هاب شیراز و هاب اصفهان که پارک های علم و فناوری نیز مشارکتی را با تمرکز بر امر شتابدهی در آنها داشته اند به عنوان بخشی از فعالیت های این مجموعه در این سال ها بود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های جدی حرکت اول برای سرمایه گذاری در خارج توضیح داد: به عنوان یک VC یا سرمایه گذار خطرپذیر که به دنبال گسترش فعالیت ها حتی در خارج از مرزها است، تأسیس شرکت حرکت اول جهانی در خارج و سرمایه گذاری روی یک پلتفرم تجارت الکترونیکی نیز رخ داد.

عباسخانی اشاره ای به صدور مجوز برای تأسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) توسط همراه اول داشت و از آمادگی کامل گروه همراه اول برای سرمایه گذاری در تمامی ابعاد فضای استارت آپی خبر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ