کد خبر: ۲۱۰۴۷۶
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۳/۲۴

دلیل افت فشار و قطعی آب برخی مناطق تهران و تکذیب قطع آب سیستان !
وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست اعلام کردند:

دلیل افت فشار و قطعی آب برخی مناطق تهران و تکذیب قطع آب سیستان !

وزیر نیرو با اشاره به دلیل افت فشار و قطعی آب چند روز اخیر در برخی مناطق تهران و اقدامات گفت: تقریبا در تمام نقاط کمبود آب برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر محرابیان در حاشیه نشست هیات دولت درباره افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق تهران گفت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای وارد بستر رودخانه شده و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد. این رویداد در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و باید مسیر 300 متری بازگشایی می شد.

وی افزود: اولین مشکل انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود. فرآیند عبور ماشین آلات از مسیری باتلاقی 48 ساعت طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات در حداقل زمان و در 12 ساعت کانالی حفاری و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد. پس از آن مشکل کدورت آب ناشی از گل و لای وجود داشت که برای رفع آن هم تلاش شد. از دیشب تصفیه خانه‌های تهران در مدار بوده و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

این عضو کابینه ادامه داد: مهم‌ترین درخواست از مردم صرفه جویی و کمک به دولت است تا مخازن به حالت طبیعی برگردد. 20 درصد آب مصرفی تهران از سد کرج دریافت می‌شود. در لحظه اول قطع دسترسی به آب، 14 درصد از این 20 درصد از منابع دیگری جایگزین شد اما کسری 4 درصدی در مناطق غربی و شمال غرب تهران وجود داشت.

به گفته محرابیان، تقریبا در تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امید می رود تا ساعات آینده فشار آب به حالت عادی برگردد. اگر موردی بود مردم با شماره 132 تماس بگیرند تا همکاران برای رفع مشکل بسیج شوند.

براساس این گزارش، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست هم قطع آب سیستان و بلوچستان طی دو تا 4 هفته آینده را تکذیب کرد و گفت: حقابه هیرمند به صورت دیپلماتیک در حال پیگیری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ