کد خبر: ۲۱۳۴۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۱

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۱۸.۱ میلیون تن حفظ شد
در ۷ ماه سال ۲۰۲۳:

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۱۸.۱ میلیون تن حفظ شد

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ۷ ماه سال میلادی جاری با رشد ۴.۱ درصدی به ۱۸.۱ میلیون تن رسید و جایگاه دهم حفظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش اعلام کرد: ایران در ژوئیه و ۷ ماه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۲ و ۱۸.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه قبل ۱.۵ و ۴.۱ درصد کاهش و افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، ۶۳ فولادساز جهان در ژوئیه و ۷ ماه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۵۸.۵ میلیون و ۱.۱ میلیارد تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد و افت ۶.۶ و ۰.۱ درصدی نشان می‌دهد.

چین در ۷ ماهه با تولید ۶۲۶.۵ میلیون تن (رشد ۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن هند با تولید ۷۹.۹ میلیون تن (رشد ۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۱.۲ میلیون تن (افت ۳.۹ درصدی)، آمریکا با تولید ۴۶.۸ میلیون تن (کاهش۲.۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۴.۲ میلیون تن (افزایش ۲.۸ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

کره جنوبی نیز با تولید ۳۹.۴ میلیون تن فولاد خام (افت ۱.۸ درصدی)، آلمان با تولید ۲۱.۵ میلیون تن (افت ۴.۶ درصدی)، ترکیه با تولید ۱۸.۸ میلیون تن (افت ۱۳.۵ درصدی)، برزیل با تولید ۱۸.۶ میلیون تن (کاهش ۸.۶ درصدی) و ایران با تولید ۱۸.۱ میلیون تن (رشد ۴.۱ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان قرار گرفتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ