کد خبر: ۲۱۳۴۴۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲

پیش‌بینی نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تا ۱۰ روز آینده

پیش‌بینی نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تا ۱۰ روز آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امید است ظرف ۱۰ روز آینده، آئین نامه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال نهایی شده و افراد حقیقی و حقوقی بتوانند خودرو وارد کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسماعیل حسین زهی با اشاره به گام مجلس و دولت برای واردات خودرو به ایسنا گفت: اقتصاددانان معتقد هستند قیمت املاک و زمین از زمانی افزایش یافته که جلوی واردات خودرو گرفته شد.

وی افزود: از زمان جلوگیری واردات خودرو، قیمت مسکن از روند نزولی به یکباره وارد روند صعودی شد. حباب بازار مسکن پس از این اتفاق به گونه ای افزایش یافت که ریشه اصلی آن جاری شدن نقدینگی به این سمت بود. بنگاه‌های اقتصادی از یک طرف و دلالان از طرف دیگر از این فرصت استفاده کرده و قیمت را در بازار مسکن صعودی کردند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ یکی از اقدامات مناسب مجلس و دولت، تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از پنج سال بود. علی رغم همه مقاومت ها و مخالفت ها با تلاش مجلس این موضوع نهایی شد. امید است هرچه سریع تر آئین نامه واردات خودروهای کارکرده تنظیم و نهایی شود تا افراد حقوقی و حقیقی بتوانند خودرو وارد کنند.

حسین زهی توضیح داد: احتمالا طی ۱۰ روز آینده آئین نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی و واردات این خودروها مشاهده شود. زیرا زمانی که خودرو وارد شود، رقابتی در حوزه کیفیت بین خودروهای داخلی و خارجی ایجاد می شود. اکنون برای خرید یک خودروی داخلی از کارخانه باید یک سال انتظار کشید اما در صورت واردات به نیاز بازار بهتر جواب داده شده و تولیدات داخلی در زمان کوتاه‌تری به دست مصرف کننده می رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ