کد خبر: ۲۱۶۴۷۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۲۱

سرقت سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی تجهیزات جاده‌ای و روشنایی

سرقت سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی تجهیزات جاده‌ای و روشنایی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و روشنایی در جاده‌ها به سرقت می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اکبری درباره سرقت تجهیزات راهداری و راه‌سازی و گزارش‌ها از افزایش این نوع سرقت‌ها در سطح جاده‌ها به ایلنا اعلام کرد: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین 50 تا 100 میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند.

عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتی‌ها به فروش می‌رود. در این موضوع ممکن است پیمانکاران مقصر باشند اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف و معمولا از سوی اقشار کم درآمد و معتاد سرقت انجام می‌شود.

موارد زیادی از این سرقت‌ها ردیابی و شناسایی به دستگاه قضایی معرفی و برخوردهای لازم انجام شده اما این دزدی‌ها تنها به جاده‌ها محدود نمی‌شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت‌ها بسیار بیشتر است. در این سال‌هایی که افزایش سرقت‌ها رخ داده تلاش شد از مواد و مصالحی مثل کامپوزیت استفاده کرد تا ارزشی برای سرقت نداشته باشد.

در رابطه با انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژه‌های عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان نیز در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است. حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه‌ای وارد بازار آزاد نشده‌ و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژه‌های عمرانی گزارش و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده‌ است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ