کد خبر: ۲۱۳۶۲۴
۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۶/۸

سرمایه گذاری ۳ شرکت بورسی در انتقاق آب عمان به اصفهان و استفاده دولت!

سرمایه گذاری ۳ شرکت بورسی در انتقاق آب عمان به اصفهان و استفاده دولت!

انتقال آب از دریای عمان به اصفهان با سرمایه گذاری کامل ۳ شرکت بورسی،نیمه اول سال آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید اما دولت از این رویداد به نام خود استفاده کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت پس از بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان که با سرمایه گذاری کامل سه شرکت بورسی فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و ذوب‌آهن در حال انجام است، گفت: این پروژه بزرگ که تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید برای تأمین آب شرکت های صنعتی در دست اجرا بوده و اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که آب از جنوب به فلات مرکزی منتقل خواهد شد.

وی افزود: همه ظرفیت‌ها برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان، بسیج و تاکنون 200 کیلومتر از مسیر این پروژه لوله‌گذاری شده و در مبدأ و مقصد، مخازن بزرگ در حال احداث است. 300 کیلومتر از لوله‌گذاری مرحله اول باقی مانده و شرکت‌های سرمایه‌گذار همکاری مناسبی داشتند.

براساس این گزارش، هدف از انتقال آب دریای عمان به اصفهان در ۱۲۰۰ کیلومتر، شیرین سازی و انتقال ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال بوده و مرحله اول شامل شیرین سازی حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه اصفهان، فلز تدارک فولاد مبارکه، اتاق بازرگانی اصفهان، سازمان همیاری شهرداری های استان، شهرداری در این پروژه ۲.۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاری و مشارکت کرده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ