کد خبر: ۲۱۴۰۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۳

اثر دو چالش مهم بر معاملات بورس و پیش بینی هفته آینده بازار سهام
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر دو چالش مهم بر معاملات بورس و پیش بینی هفته آینده بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه با بررسی آخرین وضعیت معاملات بورس و اثر دو چالش اساسی، روند هفته آینده بازار سهام را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مریم محبی با بررسی وضعیت معاملات در هفته جاری ، اثر دو چالش اساسی و پیش بینی روند هفته آینده با انتشار مطلبی با عنوان "روز متعادل بازار" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: پس از ریزش عجیب و غریب شاخص ها از اواسط اردیبهشت‌، بازار چندین ماه در باتلاق رکودی فرو رفته بود. با فرا رسیدن آخرین ماه فصل تابستان، شرایط مطلوب‌تری تجربه شد و در چند هفته گذشته از مقاومت ۲.۱ میلیون واحد عبور کرد.

باوجود این در روزهای گذشته همچنان کم‌رمق است و به نظر می‌رسد مسیر پیش رو برای گام نهادن در مسیر پرسنگلاخ صعود چندان هموار و آسان نباشد. از طرفی هیجانات منفی در شرایط کنونی در حال تخلیه شدن است اما نمی‌توان گفت روزهای پیش رو تماما سبز و مثبت خواهد بود. در مقطع کنونی، شرایط پایدارتر بوده و قیمت سهام شرکت ها به واقعیت بیشتر نزدیک شدند و ارزش دلاری بازار به محدوده‌های طبیعی رسیده است.

نمی‌توان مثبت شدن شاخص ها در هفته‌های گذشته را دلیل محکمه‌ پسندی برای روند صعودی در نیمه دوم سال عنوان کرد. چراکه ریسک‌های مختلف سیستماتیک و غیر سیستماتیک مختلفی بر شرایط اثرگذار خواهند بود. از چالش‌های اساسی، سردرگمی در سیاست‌های بین‌المللی و قیمت‌ گذاری‌ های دستوری است.

هر زمان نهادهایی همچون شورای رقابت یا سازمان حمایت به دلایل مختلفی قیمت‌گذاری دستوری را در دستور کار قرار می‌دهند، آسیب‌های جدی به بازار سرمایه تحمیل می‌کنند.

در خصوص اخبار آزاد شدن پول‌های بلوکه‌ ایران در کره‌جنوبی نیز به نظر می‌رسد با توجه به انتشار آمار نه چندان جالب نقدینگی، آزاد سازی‌ها صرفا اثر را در کوتاه‌مدت بر بازارها تحمیل کنند. پیش‌بینی می‌شود هفته آینده نیز مانند هفته جاری بازار در گرداب تعادل به تکاپو باشد و چندان روند خاصی حکمفرما نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ