کد خبر: ۲۱۴۷۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۵

هشدار بزرگترین بانک آمریکا به ورود اقتصاد جهان به خطرناک‌ترین دوران

هشدار بزرگترین بانک آمریکا به ورود اقتصاد جهان به خطرناک‌ترین دوران

بزرگترین بانک آمریکا تبعات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و حملات اسرائیل و فلسطین را خطرناک‌ترین دوران برای اقتصاد جهان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، جیمی دیمون مدیرعامل بانک جی پی مورگان در گزارش درآمد سه ماه سوم این بانک معروف، اعلام کرد: ادامه درگیری روسیه و اوکراین همراه با تشدید تنش‌های اسرائیل و فلسطین می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای اقتصاد جهانی، بازارهای انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط جغرافیای سیاسی داشته باشد.

وی افزود: این ممکن است خطرناک ترین دورانی باشد که دنیا در دهه های اخیر دیده است. علیرغم سلامت نسبی اقتصاد آمریکا، مشکلات داخلی زیادی از جمله بازار کار فشرده، سطوح بالای بدهی دولت، خطر افزایش بیشتر تورم و پیامدهای درازمدت سیاست‌های انقباضی پولی، وجود دارد. با این حال بدتر شدن شرایط جهان می تواند این وضعیت را بی نهایت دشوارتر کند.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از چهره های قابل توجه در امور مالی جهان ری دالیو بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی جهان یعنی شرکت همکاران بریج واتر Bridgewater Associates، پیشتر هشدار داده بود درگیری اسرائیل و فلسطین ممکن است فراتر از مرزهای دو کشور گسترش یابد و پیامدهای وسعی برای کل جامعه جهانی داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ