کد خبر: ۲۲۲۴۴۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

مشوق های برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری سهام عدالت و بازگشایی نماد
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد:

مشوق های برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری سهام عدالت و بازگشایی نماد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از پیگیری ارایه مشوق جهت برگزاری زودتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با هدف بازگشایی نماد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌ اله جعفری در خصوص روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به مدار اقتصادی، گفت: از 31 شرکت سرمایه‌گذاری استانی، 28 شرکت نزد سازمان بورس ثبت و در بورس پذیرفته شدند اما شرکت سرمایه‌گذاری استان سمنان تاکنون نه به عنوان نهاد مالی و نه به عنوان ناشر نزد سازمان بورس ثبت نشده است.

شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس به ثبت رسیده اما با توجه به اینکه البرز و تهران باید از هم جدا و به دو استان مجزا تبدیل شوند، فرایند تفکیک باید پشت سر گذاشته شود.

طبق مصوبه 20 تیر و 9 آبان شورای‌ عالی بورس، مقرر شد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا اول شهریور مجامع را برگزار کنند. دو استان به صورت آزمایشی انتخاب و بهمن‌ سال گذشته مجمع را برگزار کردند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از حیث افشای اطلاعات و بروز بودن اطلاعات و صورت‌های مالی در وضعیت مشابه قرار ندارند. نمایندگان سازمان بورس در راستای آماده‌سازی سرمایه‌گذاری های استانی برای برگزاری مجامع به استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، قم، مرکزی و همدان سفر کردند و مصوبه شورای‌ عالی بورس و ساز و کار برگزاری مجمع را تشریح کردند. خوشبختانه استان‌های دیگر هم برای برگزاری مجامع اعلام آمادگی کردند.

شورای‌عالی بورس، مشوق هایی جهت برگزاری زودتر مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را دنبال می کند و پیشنهاداتی در این زمینه تهیه شده که به شورا ارایه می‌شود. یکی از این مشوق‌ها بازگشایی نماد بوده که البته نیازمند مقدماتی مانند معرفی بازارگردان است.

اصلی ترین دلیل تعویق مجامع، مشارکت حداکثری دارندگان سهام عدالت بود. با مشارکت فعال سهامداران در مجامع و تعیین مدیریت شرکت‌ها می‌توان مدیریت فعال‌تری ایجاد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ