کد خبر: ۲۲۲۴۴۷
۰:۷ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم صعود طلا، نوسان نفت و رشد فلزات

آخرین تحولات بازارجهانی کامودیتی‌ها با تداوم صعود طلا، نوسان نفت و رشد فلزات

بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با ادامه روند صعودی قیمت طلا، نوسان نفت و رشد قیمت فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته میلادی گذشته و بعد از اعلام حمله قریب الوقوع ایران به اسرائیل، معامله‌گران خرید شمش طلا را افزایش دادند. همچنین چشم‌انداز درگیری شدیدتر در منطقه خاورمیانه احتمال اختلال بیشتر در سمت عرضه را سبب شد و باعث صعود موقت قیمت نفت به 92 دلار و بالاترین سطح 6 ماه اخیر و سپس بازگشت به سطح 89 دلار شد.

در این شرایط قیمت متانول چین به دنبال چشم انداز مناسب عرضه ایران از اواخر مارس و شتاب اندک روند تجدید موجودی انبارهای ساحلی با کاهش قیمت مواجه شد و احتمالاً برای مدتی افزایش موجودی در چین ادامه دار خواهد داد.

 در بازار فلزات پایه هم جو مثبتی حاکم بود و بطوری که رالی قیمت سنگ آهن و بازگشت آن به 109 دلار بر تن را با خوش بینی نسبت به بهبود وضعیت آتی محصولات فولادی به دلیل اتخاذ سیاست انبساطی چین و عملکرد بهتر از حد انتظار PMI بخش تولید همراه شد. محصول روی هم شاهد شتاب گرفتن روند صعودی و افزایش به بالاترین سطح قیمت یک ماه اخیر یعنی 2،802 دلار در هر تن و تحت تاثیر تهدیدات طرف عرضه بود.

مس نیز شاهد صعود به 9،413 دلار در هر تن و بالاترین رقم در 14 ماه اخیر به دلیل بهبود تقاضا و ادامه نگرانی از اختلالات ایجاد شده در عرضه با کاهش 10 درصدی تولید اسملترهای چینی همزمان با رشد تقاضای واردات 6.9 درصدی در سه ماهه اول سال 2024 از سمت چین بود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir  و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ