کد خبر: ۲۲۲۴۵۱
۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

درخواست سهامداران از سازمان بورس: محدودیت دامنه نوسان فردا هم تمدید شود

درخواست سهامداران از سازمان بورس: محدودیت دامنه نوسان فردا هم تمدید شود

برخی فعالان بازار سرمایه از مسئولان سازمان بورس، خواستند به دلیل تداوم شرایط خاص سیاسی، محدودیت دامنه نوسان یک درصدی سهام برای فردا هم تمدید شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق جلسه اضطراری صبح یکشنبه هیات مدیره سازمان بورس و به دلیل حمله بی سابقه ایران به اسرائیل، مقرر شد برای سه روز و تا امروز، دامنه نوسان کلیه سهام و حق تقدم همه شرکت های بورسی و فرابورسی به مثبت و منفی یک درصد و صندوق‌های سهامی به مثبت و منفی ۲ درصد کاهش یابد.

براساس این گزارش، سازمان بورس درحالی امروز یا فردا در مورد تمدید این محدودیت یا عادی کردن معاملات و برگشت دامنه نوسان مثبت و منفی 2 تا 7 درصدی سهام بورسی و فرابورسی تصمیم می گیرد که برخی از فعالان بازار به دلیل اخبار ضد و نقیض از آینده تنش خاورمیانه، خواهان برقراری دامنه نوسان یک درصدی تا فردا چهارشنبه شده اند.

این گروه معتقدند شرایط سیاسی خاص همچنان برقرار بوده و بهتر است به منظور عدم جلوگیری از رفتارهای هیجانی سهامداران به دلیل ترس از آینده نا معلوم، محدودیت دامنه نوسان یک درصدی برای فردا نیز پابرجا باشد.   

دیروز هم محدوده نوسان نمادهای گواهی سپرده سکه و شمش طلا به روال روزهای قبل و مثبت و منفی ۵ و ۱۰ درصد بازگشت و دمانه نوسان سهام نیز احتمالا" از چهارشنبه تغییر خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ