کد خبر: ۲۲۲۴۷۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

انتقاد از بورس و بیمه به دلیل عدم اجرای یک قانون/ اتصال دو ابزار به اوراق گام
مدیر بانک مرکزی اعلام کرد:

انتقاد از بورس و بیمه به دلیل عدم اجرای یک قانون/ اتصال دو ابزار به اوراق گام

بانک مرکزی با انتقاد از بورس و بیمه به دلیل عدم اجرای یک قانون، وعده رونمایی از برات الکترونیکی و کارت رفاهی متصل به اوراق گام در آینده نزدیک داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسماعیل محمدجانی مدیر اداره تأمین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی‌ ابزارهای نوین تأمین مالی مانند اوراق گام و فاکتورینگ از اجرای ابزار برات الکترونیکی و کارت رفاهی متصل به اوراق گام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عملکرد اوراق گام در دو سال گذشته با نوساناتی همراه بود که با اصلاح ضوابط و مقررات انتظار می‌رود سال جاری از عملکرد مناسبی برخوردار شود.

در کنار اوراق گام، سایر ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ تأمین مورد توجه بود. برات الکترونیکی به‌صورت آزمایشی در سه بانک پیاده‌سازی شده و با توجه به اینکه تمامی مراحل و فرآیندها به نتیجه رسیده به زودی در بانک ها عملیاتی خواهد شد. این ابزار ظرفیت مناسبی را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی برای تأمین مالی قرار خواهد داد.

سال جاری 50 هزار میلیارد تومان برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق فاکتورینگ پیش‌بینی و به بانک ها ابلاغ شده است.

تاکنون اقدام قابل توجهی از سوی بازار سرمایه و بیمه در راستای اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی صورت نپذیرفته است.

کارت رفاهی متصل به اوراق گام در راستای تأمین مالی خرد بانکی طراحی شده و بانک‌های عامل این کارت را در اختیار خانوار قرار می‌‌دهند تا از طریق پذیرنده‌ های طرف قرارداد بانک عامل نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز نظیر لوازم خانگی اقدام کرده و ماهانه اقساط آن را پرداخت کند.

بازه پرداخت اقساط حداکثر 24 ماهه و تسویه آن از طریق اوراق گام صادره صورت خواهد گرفت. در چارچوب این ابزار، تأمین مالی خانوار و بنگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

سال جاری در کنار پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه­‌های اقتصادی، تأمین مالی از طریق اعتبار اسنادی داخلی ریالی به مبلغ  800 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امید می رود با تمهیدات پیش‌بینی شده توسط بانک مرکزی و حضور پررنگ‌تر بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد، تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به‌صورت کارآمد، مستمر و پایدار انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ