کد خبر: ۲۱۲۹۴۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۱۶

زیان انباشته ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بانک دولتی با وجود خروج از ضرر دو سال پیش
مدیرعامل اعلام کرد:

زیان انباشته ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بانک دولتی با وجود خروج از ضرر دو سال پیش

مدیرعامل بانک توسعه تعاون، گفت: با وجود خروج دو سال پیش از زیان این بانک همچنان دارای زیان انباشته ۱۴۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شیخ حسینی در حضور معاون تعاون وزیر کار و مدیران ستادی بانک توسعه تعاون، اعلام کرد: سرمایه بانک توسعه تعاون از 500 میلیارد تومان زمان تاسیس در سال 88 به 6200 میلیارد تومان افزایش یافت و عمده این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود و سال گذشته بخشی از افزایش سرمایه مربوط به سهامی بود که از سوی دولت به بانک داده شد و فقط هزار میلیارد تومان منابع مالی افزوده که صرف پرداخت تسهیلات شد.

این بانک تا سال 91 سودده بود اما از سال 92 به علت نگاه دولت وقت، زیان‌ده شد. اوج زیان‌دهی هم مربوط به سال های 97 و 98 بود ولی از دو سال گذشته از زیان خارج شد با این حال 1400 میلیارد تومان زیان انباشته از 10 سال گذشته به جامانده و امید است با توجه دولت به بخش تعاون، زیان‌دهی این بانک به سود دهی تبدیل شود.

سهم بانک توسعه تعاون از بانک ها از نظر منابع و مصارف یک درصد بوده و میانگین سهم هر یک از بانک‌ها حدود 3 درصد بوده و با این میانگین فاصله زیادی نیست. بیش از 80 درصد اقتصاد دولتی بوده و بقیه مربوط به بخش خصوصی و تعاونی است. در حالی‌ که ماموریت به عنوان یک بانک کاملاً دولتی، ماموریت توسعه‌ای است اما تجهیز منابع از بازار تجاری بانکی صورت می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ