کد خبر: ۲۲۲۵۰۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۳۰

شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی در نوبت عرضه اولیه ۱۵ درصدی ایستاد + مشخصات
با درج نماد در بازار دوم معاملات فرابورس:

شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی در نوبت عرضه اولیه ۱۵ درصدی ایستاد + مشخصات

شرکت آلیاژ گستر هامون با سرمایه ۳۳۵ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آلیاژ گستر هامون پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۹ فروردین با نماد "فهامون" در گروه فلزات اساسی به عنوان دویست و شانزدهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت آلیاژ گستر هامون ۱۰ تیر سال ۹۲ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی کاشان به ثبت رسید و از اول مرداد سال ۹۴ شروع به بهره‌برداری کرد.

شرکت در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در ۱۴ کیلومتری کاشان احداث و در مرحله نخست با بهره‌گیری از کوره قوس الکتریکی ۶.۳ مگاواتی سالن ۵ هزار تنی فروسیلیسیوم و ۱۰۰۰ تنی فرو سیلیکومنیزیم به عنوان محصولات اصلی و ۱۶۰۰ تنی پودر میکروسیلیکا به عنوان محصول جانبی وارد بازار می‌کند.

راهبرد شرکت در قالب طرح‌های توسعه طی سال‌های آینده ارتقای ظرفیت اسمی کارخانه به میزان ۳۰ هزار تن محصول شامل انواع فروآلیاژ‌ها است. تامین برق مصرفی کوره و سایر تجهیزات جانبی از طریق پست برق ۶۳ کیلووات است. مواد اولیه عمده شرکت شامل زغال سنگ، کک متالورژی، پوسته فولادی، سنگ کوارتز( سیلیس) و خمیر الکترود است.

از سال ۹۷ تا کنون شرکت در بازارهای صادراتی جایگاه را تثبیت کرد و اکنون بیش از ۲۵ درصد محصولات در بازارهای خارجی از جمله کشورهای ترکیه، عراق، عمان، امارات، پاکستان، ایتالیا، جمهوری چک و فرانسه جایگاه را یافته است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۸۰ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۳۳۵ میلیارد تومان رسیده است‌. ۲۱ درصد سهام به شرکت توسعه و تامین شریف، ۱۷ درصد به شرکت مدیریت تانا انرژی، ۱۲.۳ درصد به شرکت هامون نایژه، ۱۰.۴ درصد به محسن ریاحی فرد و .... تعلق دارد. شرکت در نظر دارد در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ سرمایه را به ۴۵۰ و ۶۵۰ میلیارد تومان برساند.

اثر نوسانات نرخ ارز بر خریدها و فروش‌ها

استراتژی صادراتی شرکت برای هدف فروش حداقل ۳۵ درصد محصول فروسیلیس، ۴۰ درصد فروسیلیکو منیزیم و ۲۵ درصد کوردوایر طراحی شده که انتظار می‌رود با افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ ارز بطور متوسط منجر به افزایش ۳۵ درصدی عایدات ریالی ناشی از صادرات شود.

از سوی دیگر مواد اولیه شرکت عمدتا از طریق تامین کنندگان داخلی تامین می‌شود. به طوری که از بین اقلام مواد اولیه، جوانه زای تیپ ۱ و ۲، میش متال، کلسیم متال، گرانول منیزیم و بخشی از خمیر الکترود به صورت واردات مستقیم تامین می‌شوند که ۲۵ درصد ارزش مواد اولیه مستقیم مصرفی در تولید محصولات را شامل می‌شوند. ما به تفاوت افزایش نرخ ارز بر روی فروش و خرید مواد اولیه در مجموع به سود شرکت است.

مقایسه با شرکت‌های مشابه

صورت سود و زیان ۵ سال اخیر

سیاست تقسیم سود ۵ سال اخیر

شرکت در جهت حفظ منافع سهامداران و افزایش سودآوری آنها در سال‌های گذشته بطور میانگین ۸۸ درصد از سود سهام را توزیع کرده است. ادامه این روند برای سال‌های آینده برقرار بوده و پیش‌بینی می‌شود شرکت در سال‌های آتی طبق میانگین ۵ ساله تقسیم سود بین ۸۵ تا ۹۵ درصد از سود را بین سهامداران تقسیم کند.

برنامه‌های توسعه‌ای سه ساله

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ