کد خبر: ۲۱۷۷۷۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۹

درج مشخصات و کد ملی خریداران طلا در صورتحساب ضروری نیست

درج مشخصات و کد ملی خریداران طلا در صورتحساب ضروری نیست

فروشندگان طلا و جواهر طبق تکلیف اتاق اصناف باید هنگام فروش طلا و جواهر، اقدام به صدور صورتحساب نوع دو و بدون نیاز به ثبت مشخصات و کدملی خریداران کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی امیدوار سخنگوی اتاق اصناف با اشاره به چالش‌های مالیاتی واحدهای صنفی طلا و جواهر، اعلام کرد: اصل طلا مشمول ارزش افزوده نیست اما اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاها مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

در نتیجه به دلیل چند نرخی بودنِ نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالای فروخته شده از این پس فروشندگان طلا و جواهر باید هنگام فروش طلا و جواهر صورت حساب نوع ۲ صادر کنند که نیازی به ثبت مشخصات و کد ملی خریدار نیست بلکه صرفاً اطلاعات فروشنده و مشخصات کالا همراه با نرخ مالیات بر ارزش افزوده به تفکیک اجرت و کارمزد ثبت شده و بابت اصل طلا نیز هیچگونه مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی‌شود.

از آنجایی که امکان تفکیک معافیت اصل طلا از ارزش افزوده و نرخ ۹ درصدی سود و کارمزد در رسید دستگاه کارتخوان وجود ندارد، رسید چاپی دستگاه کارتخوان به‌عنوان صورتحساب الکترونیک مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

 واحدهای صنفی، غیر از فروشندگان طلا و دارای فروش بیش از ۱۸ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست سال در صورت تک رقمی بودن نرخ ارزش افزوده کالاها، نیازی به صدور فاکتور در سامانه مودیان ندارند و خروجی دستگاه پوز در حکم صورتحساب الکترونیک قلمداد می‌شود. در غیر این صورت و فروش بیش از ۱۸ میلیارد تومان و تفاوت نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاها باید اقدام به صدور صورتحساب نوع ۲ در سامانه مودیان کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ