کد خبر: ۲۱۸۰۰۷
۱۰:۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

تراز منفی ۷۵.۷ هزار میلیارد تومانی در تامین مالی و پرداخت سود اوراق دولتی
از ابتدای سال تا هفته قبل رخ داد:

تراز منفی ۷۵.۷ هزار میلیارد تومانی در تامین مالی و پرداخت سود اوراق دولتی

تا ۱۳ مرداد و در برابر تامین ۱۰۳.۹ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق، ۱۷۹.۷ هزار میلیارد تومان برای تسویه اصل و سود اوراق پرداخت شد تا مجموع نقدینگی جذب شده منفی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد اعلام کرد: بیست و سومین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مجموعا 8.7 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی از محل فروش اوراق تأمین شد.

بر اساس این گزارش، دولت با احتساب مبلغ فوق و فروش اوراق در هفته‌های قبل تا کنون مجموعاً 103.9 هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی کرده است.

در مقابل مبلغ تامین شده، 179.7 هزار میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده که مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی 75.7 هزار میلیارد تومان منفی می‌باشد.

تا کنون در مجموع 170.9 هزار میلیارد تومان شامل 103.9 هزار میلیارد تومان به صورت فروش نقدی و 67 هزار میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ