کد خبر: ۲۲۲۳۸۴
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۶

بازتاب حمله ایران در رسانه ها و جلسه امروز شورای  امنیت سازمان ملل

بازتاب حمله ایران در رسانه ها و جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل

حمله سپاه به اسرائیل بازتاب گسترده ایی در رسانه ها داشت و شورای امنیت سازمان ملل امروز در این مورد تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمله بی سابقه سپاه ایران به مواضع اسرائیل بلافاصله به تیتر یک رسانه های خارجی و داخلی تبدیل شد و شورای امنیت سازمان ملل ساعت ۴ بعد‌از ظهر به وقت نیویورک امروز یکشنبه برای بررسی حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل تشکیل جلسه می دهد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی: ایران 185 پهپاد، 36 موشک کروز و 110 موشک زمین به زمین شلیک کرد.

شبکهٔ المنار: حداقل ۱۵ موشک مستقیما به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و این پایگاه به‌شدت آسیب دیده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

سی‌ان‌ان: بایدن در جریان تماس با نتانیاهو به صراحت اعلام کرد واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد اما به نتانیاهو گفته آنچه را که رخ داده را یک پیروزی بداند. زیرا ارزیابی واشنگتن این است که حمله ایران ناموفق بود.

نیروهای آمریکایی بیش از ۷۰ پهپاد انتحاری و سه موشک بالستیک را در جریان حمله هوایی ایران به اسرائیل رهگیری کردند.نیروی دریایی آمریکا دو ناوشکن در منطقه دارد که هر دو ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده هستند.

اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید: جو بایدن در مکالمه تلفنی با بنیامین نتانیاهو، گفته آمریکا در حمله احتمالی متقابل اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه: ساکنان بیت المقدس پس از حملات پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران در پناهگاه ها پنهان شدند و ساکنان آب و مواد غذایی ذخیره کردند.

وال استریت ژورنال: حملات ایران به اسرائیل تمام شده و ایران به سازمان ملل اطلاع داده این حملات صرفا جهت انتقام بود و بیشتر ازین ادامه نخواهد داشت.

ایرنا: پایگاه هوایی نواتیم که در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است. بهمن‌ سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود. این پایگاه از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

خبرگزاری رسمی اردن: دولت اعلام وضعیت فوق العاده در پادشاهی را رد می کند.

بی بی سی: پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، عراق و اردن فضای هوایی را باز کرده‌اند. اسرائیل هم فضای هوایی‌ را بازگشایی و فرودگاه بن گوریون فعالیتش را از سر گرفته است.

ایرنا: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران بود. عملیات خاتمه یافته اما نیروهای مسلح در حالت آماده باش هستند و اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی بسیار بزرگتر خواهد بود. گنبدآهنین هم نتوانست مقابله قابل توجهی داشته باشد.

از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام داده شد که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدی مشارکتی کند پایگاه ها هیچ امنیتی نخواهد داشت.

تنسیم: فرمانده کل سپاه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان حمله کند آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ