کد خبر: ۲۲۲۳۹۰
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۶

آسمان بارانی چند روزه اکثر استان های ایران و برفی در ارتفاعات
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آسمان بارانی چند روزه اکثر استان های ایران و برفی در ارتفاعات

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، آسمان اکثر استان های ایران تا آخر هفته را بارانی و در ارتفاعات برفی پیش‌ بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی، اعلام کرد: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. همچنین در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، بعدازظهر فردا هم با ورود سامانه بارشی از جنوب ایران به‌تدریج در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز، بارش‌ها آغاز می‌شود.

سه‌شنبه با توسعه و تقویت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان، بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیز در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، بارش‌ها شدت بیشتری را خواهد داشت.

چهارشنبه نیز آسمان استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارانی خواهد بود و پنجشنبه با تضعیف فعالیت سامانه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تنگه هرمز، رگبار پراکنده باران ، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و به تدریج تا اواخر وقت ان روز سامانه بارشی از سمت جنوب‌ شرق خارج می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ