کد خبر: ۲۲۲۴۴۰
۰:۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

دو هشدار مهم ایران و اسرائیل به دنبال پاسخ/ مواضع آمریکا،انگلیس و...+تکذیب شایعه

دو هشدار مهم ایران و اسرائیل به دنبال پاسخ/ مواضع آمریکا،انگلیس و...+تکذیب شایعه

همزمان با تداوم هشدارهای ایران و اسرائیل، آخرین مواضع آمریکا، انگلیس، ایران و... اعلام و در برابر تعطیلی و بازگشایی سفارت ایتالیا و هلند، یک شایعه هم تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تحرکات و موضع گیری ها و تصمیمات جدید مربوط به حمله گسترده ایران به اسرائیل همچنان ادامه دارد و اکثر مردم به این جریان ، توجه بیشتری کرده و پیگیری آخرین رویدادها و اخبار از رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستند.

اسرائیل به دنبال پاسخ و دو هشدار مهم ایران

براساس این گزارش، واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: اسرائیل به دنبال گزینه های پاسخ مانند حمله به تاسیسات هسته ایی در تهران یا حمله سایبری است تا پیامی بدون تلفات دهد.  همه در اسرائیل موافق پاسخ به ایران هستند ولی سوال این است که چگونه و چه زمانی؟

بنیامین نتانیاهو هم خطاب به وزیران حزب لیکود، گفت: به ایران پاسخ خواهیم داد اما باید این کار عاقلانه و نه از روی هیجان انجام شود. آنها باید تحت فشار روانی باشند همانطور که ما را تحت استرس قرار دادند.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک ایرانی به الجزیره اعلام کردند: تهران پس از پاسخ نظامی به اسرائیل دو هشدار مهم و بی سابقه از طریق ترکیه و مصر به آمریکا و اسرائیل با مضمون پاسخ به هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل ارسال کرد.

طبق گزارش سی ان ان، وزیر دفاع اسرائیلی برای پاسخ سریع تر به حمله إیران اصرار داشت ولی نتانیاهو تاکنون از تصمیم گیری خودداری کرده است.

همچنین از قرار معلوم حمله زمینی اسرائیل به رفح در جنوب غزه به دلیل حمله به‌ تعویق افتاده است.

آخرین مواضع آمریکا، انگلیس، ایران و روسیه

در این میان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر عراق اعلام کرد: واشنگتن خواهان تنش با ایران در منطقه نیست و سعی دارد با هماهنگی پاسخ دیپلماتیک به حمله تلافی‌جویانه ایران از گسترش تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند اما به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنتی ملی کاخ سفید نیز گفت: ایران هیچگاه پیامی در مورد زمان و هدف حمله به آمریکا نداد. این روایت که ایران در مورد برنامه خبر داده، مضحک است.

دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا نیز  از اسرائیل خواست تصمیمی برای تلافی نگیرد و با عقل و قلب، فکر کند.

نماینده ایران در سازمان ملل هم درباره ادعای تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای پاسخ قابل توجیه به ایران گفت:  این یک تهدید است، نه اقدام. رژیم صهیونیستی از پاسخ دوم ایران آگاه است و می‌داند اقدام بعدی قاطعانه‌تر خواهد بود. صهیونیست‌ها نتیجه‌گیری کرده‌اند و پاسخی نظامی در کار نخواهد بود.

علی باقری معاون وزارت خارجه نیز گفت: صهیونیست ها بدانند در صورت سرزدن خطای مجدد دیگر ۱۲ روز وقت نخواهند داشت و سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز گفت: مسکو به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه بوده و از همه کشورهای منطقه می‌خواهد خویشتن‌داری نشان دهند. تشدید بیشتر تنش به نفع هیچکسی نیست، بنابراین همه اختلافات باید با روش‌های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

تعطیلی و بازگشایی سفارت ایتالیا و هلند 

در این میان سفارت ایتالیا در تهران‌‌‌ از تعطیلی دفتر کنسولی در تهران و تا اطلاع ثانوی خبر داد اما هلند تصمیم گرفت سفارت را پس از تعطیلی ۲ روزه و به دلایل ایمنی، بازگشایی کند.

علاوه براین وزارت خارجه کشورهای آلمان، بلژیک و چک، سفیران ایران را احضار کرده اند.

از سرگیری پروازها و تکذیب شایعه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب

هواپيمايی قطر که ۲۰ پرواز هفتگی به چهار شهر ایران تهران، مشهد، شیراز و اصفهان دارد، پروازها به ایران را از سر گرفت و پروازهای  عراق‌ایرویز از فرودگاه‌های عراق به ایران هم از امروز برقرار می شود.

در این میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، اخبار گسترده رسانه‌ای مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب را تکذیب کرد.

وزیر حمل و نقل اسرائیل نیز دستور بازگشایی حریم هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ