کد خبر: ۲۲۲۴۴۹
۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

گروسی بازهم خواهان سفر به تهران شد/ عدم تاثیر تنش های اخیر بر فعالیت ها

گروسی بازهم خواهان سفر به تهران شد/ عدم تاثیر تنش های اخیر بر فعالیت ها

مدیرکل آژانس بازهم خواهان سفر به تهران طی هفته های آینده شد و اعلام کرد: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی در جریان سفر به نیویورک، گفت: انتظار می رود شرایط طی چند هفته آینده مهیا شود تا بعد از ماه ها با حضور در تهران، زمینه مذاکرات و همکاری های بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: تنش‌های اخیر به جز تعطیلی یک روزه بازرسی و به دلایل امنیتی، تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته و بازرسان همچنان با حضور در ایران هر روز به فعالیت ها ادامه می دهند. ایران دارای ذخایر اورانیوم غنی‌شده بسیار بالایی بوده ولی به معنای برخورداری از سلاح اتمی نیست و هیچ گونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، وجود ندارد.

گروسی افزود: در عین حال به ایران اعلام شده این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، پرسش برانگیز است. به همین دلیل درخواست همکاری کامل با آزانس شده است.

براساس این گزارش، سال گذشته هم در حالی زمینه حضور گروسی در تهران فراهم نشده بود که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، دیروز از افزایش مصاحبه های سیاسی گروسی انتقاد و اعلام کرده بود رگه های سیاسی در محتوای مصاحبه های وی بیش از رگه های حرفه ای بوده و این روند کمکی به احیای برجام با اختلاف های هسته ای نمی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ