کد خبر: ۲۲۲۴۵۳
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

تصمیم کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام شد/ جواب ثانیه ایی ایران

تصمیم کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام شد/ جواب ثانیه ایی ایران

کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی قطعی بودن پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران شدند و تهران اعلام کرد در صورت تکرار خطا، منتظر جواب در ثانیه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از یورونیوز، کابینه جنگ اسرائیل بعدازظهر دیروز در بحبوحه درخواست‌ کشورها برای احتیاط و جلوگیری از وقوع جنگ درباره واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران، تصمیم گرفت به وضوح و قاطعانه به ایران پاسخ دهد تا این پیام را بدهد که حمله‌ ای به این بزرگی بدون واکنش نخواهد ماند و معادله‌ مدنظر تهران اجرا نخواهد شد.

براساس این گزارش، اسرائیل نمی‌خواهد پاسخ به جنگ منطقه‌ای منتهی شود یا ائتلاف جهانی را در هم بشکند. بنابراین برنامه های مدنظر را با آمریکا هماهنگ خواهد کرد.

از سوی دیگر رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حضور در پایگاه هوایی نواتیم، مدعی شد حمله موشکی و پهپادی ایران با پاسخ قاطع روبرو خواهد شد. اسرائیل بسیار قوی است و می‌داند چگونه به تنهایی با آن مقابله کند اما در برابر چنین تهدید گسترده و دوردستی، همیشه از همراهی آمریکا استقبال می‌کند.

همچنین یک مقام اسرائیلی به ان‌بی‌سی نیوز گفت: پاسخ به حمله ایران قریب‌الوقوع خواهد بود. تایمز اسرائیل نیز اعلام کرد: کابینه جنگ اسرائیل موافق حمله متقابل به ایران است اما در میان اعضا، اختلاف‌ نظرهایی بر سر زمان و چگونگی آن وجود دارد.

طبق اعلام شبکه خبری کان، اسرائیل به کشورهای عرب اطمینان داده پاسخ به ایران منجر به ایجاد خطر کشورهای خلیج فارس نخواهد شد.

ان‌بی‌سی هم از قول چهار مقام آمریکایی، اعلام کرد: پاسخ اسرائیل محدود و احتمالا بر روی اهداف کلیدی در خارج از ایران متمرکز خواهد بود.

اسرائیل در آخرین موضع گیری هم اقدامات دیپلماتیک را آغاز و فراخوانی برای ده‌ها کشور ارسال کرده و خواهان افزایش تحریم‌های ایران شده است.

پاسخ ثانیه ایی ایران به تکرار خطای اسرائیل

علی باقری معاون وزارت خارجه نیز گفت: خطای راهبردی صهیونیست ها در جنایت دمشق این است که مشروعیتی برای آزمون جدی توامندی نظامی و دفاعی ایران را فراهم کردند. اگر این کار را اتجام نمی‌دادند این شرایط فراهم نمی‌شد و اگر عقلانیتی در رژیم صهیونیستی باشد نباید با یک خطای دیگر تکرار کنند.

وی افزود: در صورت تکرار خطا باید منتظر ضربه ای سخت تر، سریعتر و فوری‌تر باشند و بدانند که دیگر 12 روز مهلت نخواهند داشت. پاسخی که دریافت می‌کنند مقیاس و سنجش آن روز و ساعت نیست بلکه ثانیه خواهد بود.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم گفت: به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌شود دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون‌شکن، تروریست و کودک‌کش بردارند. خوب می‌دانند جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده جنگ‌ طلب نبوده و به‌ دنبال گسترش جنگ نیز نیست اما پاهای درازتر از گلیم هرکس قطع خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ