کد خبر: ۲۲۲۴۹۵
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

گروسی بزودی به ایران سفر می‌کند / گزارش های دو بخشی به دو شورا
رئیس سازمان انرژی اتمی:

گروسی بزودی به ایران سفر می‌کند / گزارش های دو بخشی به دو شورا

رئیس سازمان انرژی اتمی با ارائه توضیحاتی درباره گزارش‌ های مدیرکل آژانس از سفر قریب‌الوقوع وی به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت از سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران خبر داد و به میزان، گفت: گزارش‌ های گروسی به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل دو بخش دارد. یک بخش درباره برجام و بخش دیگر درباره پادمان و ان‌پی‌تی است. روابط در بخش پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است، دوربین‌های آژانس نصب هستند و نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آن‌ها نسبت به عملکرد بروز است.

حدود ۱۲۰ بازرس تایید شده آژانس در ایران مستقر یا در رفت‌ و آمد هستند و حسب برنامه توافقی به‌صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته ایران بازدید می‌کنند. بخش اصلی موضوع که در بیانیه اسفند سال ۱۴۰۱ با گروسی تفاهم شد، ان‌پی‌تی و پادمان است و هرگونه ناهماهنگی که تداوم دانش آژانس بر فعالیت هسته‌ای را خدشه‌دار کند، پذیرفته نمی شود.

بخش برجامی تابع قانون راهبردی و فعالیت در قانون راهبردی هم در چارچوب پادمان است. گزارش‌های سه و 6 ماه یک‌بار آژانس به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل درباره انطباق یا عدم انطباق با برجام است. طبق قانون اقدام راهبردی به لغو تحریم‌ها متعهد بوده  با عدم عمل طرفین غربی به تعهدات برجام این شرایط بوجود آمد. اکنون طبق مواد ۲۶ و ۳۶ برجام و طبق همین مفاد برجام به همین تعهدات عمل می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ